Pe ordinea de zi a ședinței online de Consiliu Local, care va avea loc la ora 10:00, la Câmpia Turzii, este un singur proiect de hotărâre.
„Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării tarifelor pentru serviciile prestate de Supercom S.A. în baza Contractului de delegare prin concesiune a gestiunii activităţilor de colectare şi transport a deşeurilor în Județul Cluj nr. 775/02.12.2020 şi aprobarea încheierii actului adiţional nr. 2 la Contractul de delegare prin concesiune a gestiunii activităţilor de colectare şi transport a deşeurilor în Județul Cluj nr. 775/02.12.2020” apare pe convocatorul de ședință, însă este o exprimare sofistică … nu se modifică tarifele … ele pur și simplu CRESC!
Dar … de ce cresc? Păi simplu, firma RADP Cluj, din subordinea Primăriei Cluj Napoca, VREA O SUMĂ ȘI MAI NESIMȚITĂ DE BANI decât a încasat până acum pentru a … „sorta și trata” deșeurile pe care Supercom, operatorul regional de salubritate, le ridică din Câmpia Turzii, Turda și alte 8 comune.
Astfel, RADP Cluj a trimis o adresă către ADI Eco Metropolitan Cluj, organizația care gestionează gunoaiele, la nivelul județului Cluj. Prin acea adresă, RADP Cluj, firma Primăriei Cluj Napoca, a declarat că va crește tarifele de sortare a deșeurilor.
Această situație se datorează deoarece în Centrul de Management Integrat al Deșeurilor nu este funcțională stația de tratare mecanico-biologică … aceasta funcționând pe fosta rampă de gunoaie a Primăriei Cluj Napoca, iar acea rampă este coordonată de RADP Cluj.
Activitatea RADP implică niște costuri, care se reflectă în facturi. RADP Cluj, societate controlată de Municipiul Cluj-Napoca, aplică un tarif de 336,74 lei/tonă fără TVA, „compus din 248,29 lei/tonă fără TVA tariful de depozitare la CMID, 61,9 lei/tonă fără TVA tariful de tratare a deşeurilor pe platforma RADP şi 26,55 lei/tonă fără TVA tariful de relocare a deşeurilor de pe platforma RADP la CMID”.
Astfel, în ședință „online”, Consiliul Local Câmpia Turzii este obligat (vezi-doamne) să aprobe aceste tarife mai mari, pentru a crește profitul Regiei Autonome a Domeniului Public Cluj Napoca și, implicit, ale Primăriei Cluj Napoca.
Ba mai mult, documentația „din spatele” cererii de creștere a tarifelor are 300 de pagini (imposibil de studiat de cetățeanul de rând) … deci unde este transparența?
Iată întreaga documentație care va fi „studiată și dezbătută” astăzi de consilierii de la Câmpia Turzii.
PCT. 1











