Dacă, la începutul mandatului său, răutăcioșii spuneau despre Irina Munteanu că va avea un rol de decor la Prefectura Cluj, începând din această săptămână, subprefectul le mai dă un motiv să-și înghită vorbele și, eventual, și limba.
După ce, în calitate de subprefect, a coordonat eforturile de combatere a focarelor de Covid-19, după ce a contribuit la deschiderea biroului de Pașapoarte la Câmpia Turzii, după ce a contribuit, de la fața locului, la eforturile de capturare ale ursului fugar din Câmpia Turzii și după multe ședințe, coordonări ale echipelor din culisele Guvernului României, începând din această săptămână, Irina Munteanu – alături de alte persoane – se va ocupa și de prevenirea și combaterea criminalității la nivel județean.
Asta deoarece, conform unei hotărâri de Consiliu Județean care va fi aprobată la proxima ședință de CJ; Irina Munteanu va fi validată în funcția de membru al Autorității Teritoriale de Ordine Publică Cluj.
Autoritatea teritorială de ordine publică este organism cu rol consultativ, fară personalitate juridica, care se constituie si funcţionează pe lângă Consiliul General al Municipiului Bucuresti, respectiv pe lângă fiecare consiliu judeţean, şi care îsi desfaşoară activitatea în conformitate cu prevederile Legii nr. 218/2002 privind organizarea si funcţionarea Politiei Române şi ale prezentului regulament, în scopul asigurarii bunei desfasurari si sporirii eficientei serviciului poliţienesc din unitatea administrativ – teritorială în care funcţionează (H.G. 787/25.06.2002, art. 1)
Autoritatea teritorială de ordine publică asigură, prin activitatea sa, reprezentarea şi promovarea intereselor comunităţii în scopul asigurării unui climat de siguranţă şi securitate publică (H.G. 787/25.06.2002, art. 2).
Autoritatea teritorială de ordine publică are următoarele atribuţii:
a) contribuie la elaborarea planului de activităţi şi la fixarea obiectivelor şi indicatorilor de performanţă minimali, având ca scop protejarea intereselor comunităţii şi asigurarea climatului de siguranţă publică;
b) sesizează şi propune măsuri de înlăturare a deficienţelor din activitatea de poliţie;
c) face propuneri pentru soluţionarea de către organele de poliţie a sesizărilor care îi sunt adresate, referitoare la încălcarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, potrivit prezentei legi;
d) organizează consultări cu membrii comunităţilor locale şi cu organizaţiile neguvernamentale cu privire la priorităţile siguranţei persoanei şi a ordinii publice;
e) prezintă trimestrial informări în şedinţele Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau ale consiliului judeţean, după caz, asupra nivelului de asigurare a securităţii şi siguranţei civice a comunităţii;
f) elaborează anual un raport asupra eficienţei activităţii unităţilor de poliţie, care se dă publicităţii.(Legea nr. 218/2002)
În vederea realizării atribuţiilor prevăzute de Legea nr. 218/2002 autoritatea teritorială de ordine publică îşi desfăşoară activitatea în plen şi în comisii de lucru.












