Învățământul românesc trebuie să fie un spațiu al echității, al profesionalismului și al interesului exclusiv pentru elevi, nu un teren de influență politică sau administrativă. Acesta este mesajul transmis de deputatul USR Ciprian Doru Rigman, care a anunțat depunerea, în această săptămână, a unui proiect de lege menit să reducă drastic politizarea și conflictele de interese din sistemul educațional.
Inițiativa legislativă vizează, în mod direct, modul de funcționare al Consiliilor de Administrație ale unităților de învățământ, acolo unde, în prezent, pot apărea situații de incompatibilitate ce afectează corectitudinea deciziilor și distribuirea echitabilă a resurselor.
Concret, proiectul de lege propus de Ciprian Doru Rigman urmărește să elimine următoarele situații:
– cumulul calității de părinte sau tutore al unui elev din școală cu funcția de consilier local, primar sau reprezentant al primarului;
– cumulul calității de cadru didactic în școală cu funcția de consilier local în unitatea administrativ-teritorială;
– cumulul calității de reprezentant al părinților cu cea de funcționar public sau personal contractual în cadrul aparatului de specialitate al primarului, în aceeași unitate administrativ-teritorială.
Potrivit deputatului USR, aceste incompatibilități sunt necesare pentru a preveni situațiile în care persoane din administrația locală sau județeană pot influența deciziile în favoarea unor școli unde învață propriii copii, în detrimentul altor unități de învățământ. Totodată, proiectul urmărește să elimine presiunile politice sau administrative exercitate asupra conducerilor școlilor, presiuni care pot avea la bază interese personale sau de partid.
„Învățământul trebuie depolitizat cât mai mult, așezat pe baze echitabile și ferit de situații de conflicte de interese”, a subliniat Ciprian Doru Rigman, arătând că educația nu trebuie să fie subordonată jocurilor de putere din administrația locală.
Inițiativa legislativă se înscrie în demersurile mai ample de reformare a sistemului educațional, cu accent pe transparență, corectitudine și egalitate de șanse între elevi și unități de învățământ, indiferent de influența politică a comunității locale.










