În primele zile de la funcționarea sistemului e-Factura, peste 5 milioane de facturi, în valoare totală de 25 miliarde lei, au fost expediate, potrivit Ministerului Finanțelor. Dincolo de anunțul triumfal al autorităților, începutul acestei luni a adus numeroase plângeri și sesizări din partea utilizatorilor cu privire la funcționalitatea sistemului. Care au fost principalele probleme semnalate?
Una dintre companiile ce oferă astfel de soluții le-a sintetizat într-un text publicat zilele trecute:
- CUI-urile companiilor nou-înființate nu este găsit, deși acestea apar în baza de date ANAF.
- Erori la generarea codului OAuth, ce permite transmiterea facturilor de către contribuabili, fără prezența efectivă a certificatului digital.
- Erori ale serviciilor web, ce par oprite aleator, nefuncționale pentru perioade scurte de timp.
- Erori false legate de formatarea facturilor. O factură respinsă inițial poate fi trimisă fără probleme a doua oară.
- La reînnoirea certificatului digital, sistemul e-Factura nu vede datele noului certificat chiar dacă autentificarea în spv este posibilă manual.
- Erori la validarea on-line a XML pentru e-Factura (la serviciile web de validare on-line) și la cele care generau on-line PDF din acele XML.












