În 2018, după incidentul aviatic de la baza Mihail Kogălniceanu, când un MiG 21 Lancer s-a prăbușit, toate aeronavele de acest tip au fost reținute la sol.
Acest lucru a periclitat poliția aeriană deasupra Transilvaniei, în condițiile în care acest serviciu era efectuat de avioane britanice Falcon, de la baza din Dobrogea.
„Așa cum a spus și ministrul, Mihai Fifor, întrucât aeronavele MiG 21-Lancer au fost consemnate la sol, serviciile de poliție aeriană PE ÎNTREG TERITORIUL ROMÂNIEI sunt efectuate de către aliații noștri britanici, care folosesc aeronave Typhoon. Tot ministrul, Fifor, a precizat că, la nevoie, se pot ridica de la sol și aeronavele IAR-99 Șoim – iar aceste aeronave sunt operabile și de la Câmpia Turzii”, a precizat, la acel moment, Oliver Anghel, purtător de cuvânt al MApN, pentru RefleqtMedia.
Ei bine, astăzi a fost finalizată ancheta și expertiza tehnică în cazul avionului căzut, iar concluziile sunt interesante.
„ Comisia de investigare tehnică a evenimentului de aviație produs în data de 12.06.2017, cu aeronava MiG-21 LanceR, în apropierea aeroportului Mihail Kogălniceanu, a finalizat actul de investigare tehnică, concluzia fiind că evenimentul s-a produs pe timpul zborului, în faza de aterizare a aeronavei MiG-21 LanceR, pilotată de locotenent-comandorul Adrian Stancu, din cauza coliziunii cu o pasăre și aspirarea acesteia în motorul aeronavei. ”, se arată în raportul anchetei.
Așadar, aeronavele MiG21 Lancer au fost reținute aiurea la sol… o mișcare de marketing, pentru ca oficialii din MApN să aibă motiv să cumpere în 36 de aeronave F16 second hand.












