spot_img

Înregistrarea în SPV devine obligatorie începând cu 1 martie 2022 pentru transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale, de către contribuabilii care desfăşoară activităţi economice într-o formă de activitate autorizată

spot_img

Date:

Share post:

spot_img
spot_img

       Prin O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală și reglementarea unor măsuri fiscale, a fost introdusă,  începând cu data de 01 martie 2022, obligativitatea transmiterii la organul fiscal central  a cererilor, înscrisurilor  sau a altor documente prin intermediul Spațiului Privat Virtual.  Această obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale.


        În situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță.


        Recomandăm contribuabililor să întreprindă demersurile necesare pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virtual, până la data de 01 martie 2022, pentru a evita eventualele efecte negative care pot apărea în situația în care un document trebuie depus într-un anumit termen, iar acest lucru se realizează fizic și nu prin intermediul Spațiului Privat Virtual, cum ar fi: pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscală, aplicarea unor amenzi, etc.


        Reamintim faptul că Spațiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul căruia contribuabilii depun declarații, cereri, solicită documente, verifică situația fiscală proprie, etc. Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atât resursele contribuabililor, cât și cele ale administrației fiscale.


        Persoanele fizice sau juridice, care dețin certificate digitale calificate, pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu dețin un astfel de certificat, pot solicita înregistrarea pe bază de nume de utilizator și parolă.  


        Informații suplimentare cu privire la înrolarea în Spațiul Privat Virtual se pot obține:
– accesând portalul ANAF, la secțiunea ”Servicii Online”
– vizionând materialele informative publicate pe www.youtube.com (pentru persoane juridice, pe baza certificatelor digitale calificate –  https://www.youtube.com/watch?v=SHXWtBP4jf4&t=3s  și pentru persoane fizice, cu nume de utilizator și parolă  –   https://www.youtube.com/watch?v=XFQ9KJrI5v0 )
– telefonic, apelând Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60.


                                                                                                                                               
                                                                                                                                                                                              Serviciul comunicare, relații publice și mass media
 

Comentarii

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Related articles

Industria băuturilor răcoritoare a contribuit cu peste 3,65 miliarde euro la economia României în perioada 2017-2020

Industria băuturilor răcoritoare a contribuit cu peste 3,65 miliarde euro la economia României în perioada 2017-2020, din care...

Cristina Burciu: Românii, sprijiniți concret de Guvern: Salariul minim va fi majorat cu 200 de lei, sumă scutită de taxe către stat

  Guvernul condus de premierul Nicolae Ciucă își ține promisiunile angajate în fața românilor, adoptând documentele premergătoare necesare implementării...

Români, luați-vă gândul de la fonduri europene – Acordul de Finanțare pentru 2021-2027 NICI MĂCAR NU E SEMNAT!

A recunoscut-o chiar Marcel Boloș, Ministrul Fondurilor Europene, în cadrul unei conferință de presă susținut-o în această săptămână. De...

Epurări în PNȚCD – europarlamentarul, Cristian Terheș, și-a pierdut statutul de membru

Europarlamentarul Cristian Terheș, primarul municipiului Baia Mare, Cătălin Cherecheș, și viceprimarul municipiului Baia Mare, Doru Dăncuș și-au pierdut...
spot_img

Cristian Matei: Ne pregătim pentru a deveni comunitate sustenabilă marca European Energy Award! 

Astfel, în perioada următoare municipiul nostru va trece printr-un proces de evaluare realizat de către Romania Green Building Council (ROGBC) - Consiliul Român pentru Clădiri Verzi,...
%d bloggers like this: