A mai trecut o zi, a mai trecut o inspecție și mai dăm de o amânare în ceea ce privește inaugurarea tronsonului 4 al autostrăzii Turda – Sebeș.
Motivul pentru această amânare este absolut halucinant: deși lotul 4 este realizat perfect, în condiții care asigură circulația autovehiculelor, acesta nu poate fi amânat deoarece există probleme la lotul 3, iar descărcarea de pe lotul 4 se face prin lotul 3.
“Inspecţia în vederea recepţiei pe lotul 4 Sebeş – Turda ar putea fi făcută abia în martie, pentru că acolo nu s-au terminat lucrările. Mai au de lucrat la taluze, la şanţuri, la garduri şi la alte elemente de siguranţă pe care trebuie să le monteze, care sunt elemente supuse recepţiei. Însuşi consultantul, în discuţiile cu noi, a recomandat să nu facem pe 15 februarie (inspecţia – n. r.), pentru că nu sunt gata lucrările şi, ca atare, noi estimăm că în luna martie se va putea constitui comisia de inspecţie în vederea recepţiei. Discutăm în continuare cu antreprenorul şi cu consultantul, pentru a vedea care este evoluţia şi să stabilim când se va face această comisie în vederea recepţiei. Nu ştiu de unde a apărut termenul de 15 februarie pentru recepţia lotului 4 deoarece niciodată recepţiile nu se fac până când nu se termină lucrările şi, ca atare, pentru această dată nu era programată nicio recepţie. Nu a existat niciodată un anunţ oficial al CNAIR privind recepţia pe 15 februarie a lotului respectiv”, a explicat Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Antreprenorul lotului 3 pe care s-au descoperit neconformităţi este Tirrrena Scavi, companie care are 90 de zile la dispoziţie (de la inspecţia pe lot, în ianuarie – n. r.) să le corecteze, a precizat purtătorul de cuvânt al companiei de drumuri. Potrivit acestuia, termenul până la care Tirrena Scavi ar trebui să remedieze neconformităţile pe lotul 3 este luna aprilie.
Procesul de recepţie în cazul lotului 3 al autostrăzii Sebeş – Turda a fost suspendat din cauza existenţei unor neconformităţi constatate de către comisia de specialitate, iar autorităţile au stabilit împreună cu antreprenorul un termen de remediere a problemelor de 90 de zile, a anunţat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), într-un comunicat de presă transmis pe 17 ianuarie.