Știrea privind intrarea în insolvență a societății Domeniul Public Turda a produs valuri de păreri în opinia publică a Municipiului Turda.
Pentru a afla, în detaliu, care este situația de fapt, am realizat o investigație chiar la Domeniul Public Turda.
Nu mai stăm după DNA, că am văzut cu toții cum se tergiversează subiectele, astfel că – fără să mai lăsăm lucrurile la voia întâmplării, iată „Dedesubturile insolvenței”.
Decizia de intrare în insolvență a societății Domeniul Public Turda se fundamentează pe mai multe aspecte, mai mult sau mai puțin cunoscute în „piața publică” a Turzii, însă RefleqtMedia vi le prezintă pe toate.
- Avem Bilanț pe 2024
Dacă ieri, 15.09.2025, Domeniul Public Turda nu figura cu bilanțul contabil aferent anului 2024 depus la ANAF, astăzi situația s-a schimbat covârșitor și, odată cu intrarea „în pâine” a noului Consiliu de Administrație, a fost depus și bilanțul. Astfel, pe baza acestuia, putem realiza o analiză comparativă a situațiilor financiare de la DPT.
Astfel, în anul 2023, Domeniul Public Turda avea datorii în valoare totală de 10.712.306 lei. Odată cu intrarea în funcție a doamnei Nicoleta Popescu, directorul general al societății – care s-a petrecut în 2024 – datoriile societății s-au diminuat cu aproape 1 milion de lei, ajungând la 9.912.948 lei. Este, în continuare, o sumă considerabilă, dar este diminuată față de anul precedent, iar această diminuare se datorează, în principal, măsurilor de „subțiere” a pagubelor din interiorul societății. Organigrama s-a diminuat, sectoarele neproductive au trecut în „stand by”, iar eforturile manageriale se văd.
- Domeniul Public Turda n-a avut nici Administratori, nici tarife actualizate.
În februarie 2025, mandatul fostului Consiliu de Administrație al SC Domeniul Public Turda SA a expirat. Astfel, directorul general a formulat o solicitare către Consiliul Local Turda pentru permiterea unui „provizorat” de câteva luni, astfel încât un consiliu de administrație provizoriu să fie numit, până la finalizarea selecției membrilor CA „plini”, astfel încât societatea să continue să funcționeze, în conformitate cu prevederile OUG 109/2011 și a legislației privitoare la societățile pe acțiuni. Doar că… surpriză: Consiliul Local Turda, care la acea vreme era un haos necontrolat, a respins solicitarea SC Domeniul Public Turda SA, astfel că societatea – din februarie, până în august, a funcționat în avarie, fără Consiliu de Administrație. Nu s-au putut actualiza tarifele, nu s-a putut depune bilanțul, nu s-a putut face nimic din ceea ce este normal birocratic, pentru funcționarea normală și corectă a societății.
- Adevărul despre situațiile de lucrări nefacturate, în valoare de 4.15 milioane de lei
Suma este una normală pentru o societate în funcțiune care are cifra de afaceri anuală de aproximativ 12-13 mil lei anual , mai ales ca în perioada de vară volumul lucrărilor crește , implicit și valoarea lor , iar o dată cu venirea anotimpului rece o parte din lucrări scad, dar se compensează parțial cu altele .
Cu alte cuvinte, nu există lucrări „istorice” nefacturate sau neachitate. Pe de altă parte, cei 4.15 milioane de lei sunt insuficienți pentru Domeniul Public Turda, în condițiile în care vorbim despre servicii prestate la tarife neactualizate, în conformitate cu rata inflației, prețurile în vigoare și, mai nou, cota TVA.
- De ce și-a cerut DPT insolvența?
Pentru că Nicoleta Popescu „se știe de-a insolvența”. La o privire succintă pe CV-ul directorului general al DPT, observăm o experiență de peste 25 de ani, ca practician în insolvență, pentru Nicoleta Popescu. Practic, directorul general al societății a știut, fără echivoc, că singura modalitate prin care poate fi salvată societatea este intrarea în insolvență, la cererea debitorului, adică din inițiativă proprie, la fel cum a fost cazul la Domeniul Public Câmpia Turzii și la Compania de Salubritate Câmpia Turzii.
- Acoperă Consiliul Local Turda potențialii vinovați? Poate, dar nu pe Nicoleta Popescu … vă reamintim că mandatul acesteia a debutat când societatea avea datorii de 10 milioane de lei… acum datoriile sunt în scădere, iar societatea în reorganizare. 3 – 4 ani de insolvență și reorganizare judiciară vor permite conducerii, administratorului judiciar și restului structurilor de conducere să traseze niște linii și strategii care să prevină distrugerea SC DPT SA.
Totuși, RefleqtMedia consideră că o investigație a procurorilor DNA în modalitatea de gestionare a Domeniul Public Turda SA ar fi necesară. Judecătorul-sindic obligă administratorul judiciar ca, în termen de 40 de zile de la deschiderea procedurii de insolvență, să întocmească raportul privind cauzele care au dus la intrarea societății în insolvență, menționând, dacă este cazul, persoanele responsabile de această situație.
Ce va urma de-acolo încolo, vom ști atunci!