spot_imgspot_img

Cartierul Șarât în pericol! Niște habarniști incompetenți vor să desființeze trecerea la nivel cu calea ferată

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Primarul Municipiului Câmpia Turzii, Dorin Lojigan, a dezvăluit astăzi – în conferință de presă – faptul că două firme de proiectanți de la București, veniți la Câmpia Turzii cu hărți listate de pe google maps, vor să închidă trecerea la nivel cu cale ferată de pe strada Dr. Ioan Rațiu.

„Săptămâna trecută am primit o invitație de la societate de inginerie pe calea ferată prin care ni se solicită prezența la o întâlnire la trecerea de nivel cu calea ferată de pe strada Ioan Rațiu, în vederea elaborării studiului de fezabilitate aferent proiectului Modernizare linie cale ferată Coșlariu – Cluj Napoca, derulat de Compania Națională de Căi Ferate SA. Una dintre propunerile venite de la proiectanți este desființarea trecerii la nivel cu cale ferată de pe strada Dr. Ioan Rațiu, pe motiv că normativele nu permit treceri la nivel cu cale ferată pe mai mult de 3 linii. Or noi acolo avem magistrala care are 2 linii de cale ferată, plus fosta linie uzinală care merge spre Turda. Pe lângă faptul că am constatat că proiectanții habar n-aveau despre ce vorbesc, ei au venit cu o hartă copiată de pe Google Maps”, spune Dorin Lojigan.

Situația este una explozivă, întrucât Proiectanții cu hărți google maps propuneau devierea traficului către trecerile la nivel cu calea ferată fie de pe strada Republicii, lângă stația 110, fie către strada Vasile Goldiș.

Dar … ceea ce acești proiectanți 100% habarniști nu au luat în calcul este faptul că între liniile de cale ferată de pe strada Dr. Ioan Rațiu funcționează un punct de transformare a energiei electrice, un hazard din punct de vedere al incendiilor. Or … desființând trecerea la nivel ar ÎMPIEDICA AUTOSPECIALELE DE POMPIERI care ar trebui să intervină la acel punct de transformare, în caz de incendiu.

„M-a frapat și m-a înfuriat decizia acestor firme de proiectare de a desființa trecerea la nivel cu calea ferată”, a afirmat Dorin Lojigan.

De altfel, primarul i-a întrebat pe cei de la TPF Inginerie SRL, respectiv ISPCF SA, firmele care se ocupă de realizarea studiului de fezabilitate care vor să desființeze trecerea la nivel cu calea ferată, cum ar putea ajunge la intervenție autospecialele, în cartierul Șarât, dacă ei desființează această trecere. Proiectanții „Google Maps” au dat din cap a prost, logic.

RefleqtMedia a realizat o investigație temeinică a acestei situații și am aflat că decizia de desființare a trecerii la nivel cu calea ferată este fundamentată pe Regulamentul de exploatare tehnică feroviară nr. 002 (RET-002), aprobat prin Ordinul MLPAT nr. 1186/2001.

Actul de aprobare al regulamentului: Ordinul nr. 1186/2001. Portal Legislativ

Art. 47 alin. (1) lit. c): „Nu se admite amplasarea trecerilor la nivel cu intersectarea… unui grup de trei sau mai multe linii de cale ferată.” FSTFR, ÎNSĂ ceea ce reprezentanții TPF Inginerie SRL, respectiv ISPCF SA nu menționează este faptul că acel ordin este vechi de 24 de ani. Deci în 24 de ani NIMENI nu a vrut să desființeze trecerea la nivel cu calea ferată.

Ba mai mult, articolul 47 din ordin specifică faptul că

În dreptul românesc, regula este simplă: legea nu se aplică retroactiv. Acest principiu apare în Constituție, art. 15 alin. (2):
„Legea dispune numai pentru viitor, cu excepția legii penale sau contravenționale mai favorabile.”

Așadar, există o singură categorie clară unde retroactivitatea este permisă:
legea penală și contravențională mai favorabilă. Dacă o lege nouă pedepsește mai blând sau chiar elimină o infracțiune, atunci ea se aplică și faptelor comise înainte de intrarea ei în vigoare.

În alte domenii (civil, administrativ, fiscal), retroactivitatea nu se admite. Există însă situații interpretate ca retroactivitate, dar care tehnic sunt aplicări imediate ale legii noi asupra unor efecte viitoare ale unor situații juridice în curs. De exemplu, o lege nouă care schimbă regulile pentru contracte pe termen lung nu „retroactivează” trecutul, ci reglementează ce urmează după intrarea ei în vigoare.

Astfel, având în vedere că trecerea la nivel de pe strada Dr. Ioan Rațiu ESTE AMPLASATĂ DEJA, ea nu poate fi desființată în baza normativului prezentat de cei de la TPF Inginerie SRL sau ISPCF SA, care au venit la Câmpia Turzii cu hărți preluate de pe Google Maps!

După aflarea veștilor privind desființarea trecerii la nivel, mai mulți cetățeni din Șarât au vociferat, afirmând că sunt în stare inclusiv să blocheze linia ferată dacă acest proiect va merge mai departe.

De asemenea, Dorin Lojigan a spus ferm: Cât timp voi fi primar, mă voi opune acestui proiect!

spot_imgspot_img
spot_img
spot_img

Related articles

Bucur Ovidiu Adrian
Bucur Ovidiu Adrianhttp://refleqtmedia.ro/
Jurnalist, cu 14 ani de experiență. Specializat în investigații și articole de presă din domeniile: administrativ, politic, social