spot_img
spot_img

Atac VEHEMENT la adresa Drumuri și Poduri Cluj – vezi cine-i acuză de lene și primitivism!

spot_img

În contextul în care, în ultimele două săptămâni, pe nodurile de autostradă de la Cluj s-au produs nu mai puțin de 3 accidente rutiere, coliziuni frontale între autovehicule, care s-au soldat inclusiv cu persoane decedate, conducerea DRDP Cluj, care administrează Autostrăzile, a fost luată serios la rost de un ONG.

Este vorba despre Asociația Pro Infrastructura, cel mai vehement critic al infrastructurii și al autorităților din România.

Aceștia au publicat un comunicat de presă în care, efectiv, îi desființează pe cei de la DRDP Cluj și de la CNAIR, în general, pentru proasta gestiune a autostrăzilor din România.

Prostia și lenea CNAIR duc la ciocniri frontale în nodurile de autostradă. Recent, la fiecare 1-2 zile, au avut loc accidente evitabile în nodul Gilău al Autostrăzii A3, lângă Cluj-Napoca. Cauza este configurația primitivă a nodului, cu bretele înguste pe care se circulă în ambele sensuri, în curbă, fără vizibilitate.

Multe noduri de autostradă din țară sunt proiectate astfel, deci vom asista la noi coliziuni frontale. Și mai rău este, de exemplu, la nodul dintre autostrăzile A1 și A6 de lângă Balinț care se “laudă” deja cu morți. Multe din cazurile de circulație pe contrasens pe autostradă sunt cel mai probabil provocate de intrarea pe contrasens în nod din cauza insuficientei separări a fluxurilor de trafic.
 
Cum am ajuns aici? Prostie și lene. Prostia CNAIR și IPTANA de a proiecta nodurile astfel, în stilul anilor 1930. Oriunde conduceți în lumea civilizată veți vedea că sensurile de intrare și ieșire sunt pe accese (drumuri) diferite sau pe bretele bidirecționale largi, care au cel puțin un marcaj foarte clar și, de obicei, au parapet de beton între fluxurile de trafic.
 
Iar lenea responsabililor CNAIR și DRDP Cluj duce la consemnarea pasivă a accidentelor aproape zilnice din nodul Gilău. Totuși, se zvonește că se vor desena niște săgeți menite să reamintească direcția de circulație. În opinia noastră însă, măsura este prea “moale” pentru că șoferii ignoră săgețile, la fel ca linia continuă, deseori uzată și murdară.
 
Un alt factor este și diferența dintre viteza de autostradă și cea de DN. Viteza excesivă contribuie la tăierea curbei, pe contrasens. Dar eroarea umană trebuie prevenită de infrastructură!
 
E remarcabil că inclusiv Poliția Rutieră recomandă administratorului drumului instalarea separării fizice dintre sensuri, dar DRDP Cluj ignoră situația de mai bine de un an. Această gașcă, subordonată CNAIR, condusă ca-n vremurile de tristă amintire pre-democratice, este vârf de lance în menținerea României pe ultimul loc la siguranță rutieră în Europa.
 
O altă găselniță a DRDP Cluj: lărgirea pe furiș la 4 benzi a DN1C Cluj-Dej, fără separarea de sensuri, printr-un proiect de “curățare de șanțuri”. Cu alte cuvinte, liber cu 120 la oră prin sate. Pietoni, săriți! Șoferi, poftiți la ruleta rusească: șansele să fiți loviți într-un accident fără vina voastră sunt maxime.
 
Cerem creșterea siguranței în nodurile de autostrăzi prin lărgirea bretelelor, mai ales pe zona din curbă, și instalarea parapetelor din beton între fluxurile de trafic. Nu vă mai ascundeți după normativ, îl puteți adapta realității! De asemenea, solicităm proiectanților să “deseneze” de la bun început toate bretelele bidirecționale cu separarea fizică a sensurilor.
 
Nu în ultimul rând, cerem CNAIR să-și spele rușinea internă de la DRDP Cluj.”, transmit cei de la Asociația Pro Infrastructura.
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img

Ultimele știri

Bebelușii ar putea primi alocație DIN PRIMA ZI

Tu cât ai așteptat până ai primit alocația copilului...

De ce e bine să bei apă cu ghimbir in fiecare zi

Ghimbirul este cunoscut pentru proprietățile antiinflamatorii, însă el aduce...

Nutriționistul explică de ce brânza îngrașă mai mult decât carnea de porc

Share Nutriționiștii consideră că cine vrea să slăbească ar trebui...

Raed Arafat, decorat cu „Steaua României” în grad de cavaler

Pentru felul în care coordonează activitatea Departamentului pentru Situații...
spot_img

Newsletter

spot_img

Descoperă!

Percheziții la Ocna Mureș – a fost destructurată o rețea de HOȚI

În urma perchezițiilor care au avut loc ieri, 10...

Justitie oarba! Doar 8 ani de inchisoare pentru un omor!

In urma cu un an, Pedro Onaca, din Turda...

Vești proaste pentru românii cu centrale termice de apartament! Anunțul vine din Europa!

Prețurile la gaze urcă îngrijorător de mult la nivel...

Instalații de răcorire în Parcul Central Turda, montate de CAA

 15.07.2022 - Turda - Parcul Central - Parcul Teilor...

Kinga și-a salvat mama, cu ajutorul vostru

În septembrie 2018, RefleqtMedia vă prezenta știrea despre Kinga...
spot_img
spot_imgspot_img

9 mai la Campia Turzii – iata programul manifestarilor

Primăria Municipiului Câmpia Turzii organizează în data de 9 Mai 2019 manifestări cu prilejul sărbătoririi Zilei Independenţei de Stat a României, Zilei Victoriei şi...

Protestatarii anti-avort au luat cu asalt cartierul Oprișani din Turda – IATĂ CUM SE FACE UN AVORT!

https://www.youtube.com/watch?v=8slFC7IdMJE Înarmați cu pancarte, portavoce și mult entuziasm, protestatarii anti-avort au marcat așa cum se cuvine Marșul pentru Viață, plimbându-se într-un mod foarte vocal pe...

Strada Gheorghe Lazar din Turda a fost modernizata

A fost modernizat carosabilul străzii Gheorghe Lazăr cu ultimul strat de asfalt. Echipele de la Domeniul Public au așternut stratul de uzură pe carosabilul străzii...
WordPress Cookie Notice by Real Cookie Banner
%d bloggers like this: