Începând de anul viitor, CFR va reintroduce trenurile InterCity, în locul celor InterRegio.
Potrivit Asociației Pro Infrastructură, trenurile IC ar urma să oprească doar în reședințele de județ.
„Trenul IC București-Cluj (circa 8 ore) ar trebui să oprească doar în Ploiești și Brașov. Localități importante precum Sinaia, Mediaș, Copșa Mică, Blaj, Aiud sau Câmpia Turzii vor fi văduvite de staționarea garniturilor IC și riscăm să circule mai mult goale. Acest IC are opriri și la Sighișoara și la Teiuș. Recomandăm ca regula să fie revizuită în așa fel încât operatorul de transport să aibă mai multă flexibilitate în alegerea opririlor, conform nevoilor călătorilor” declară reprezentanții asociației.
Asociația Pro-Infratructură atrage de asemenea atenția asupra pericolului din spatele unei astfel de decizii care nu este și dublată de investiții în domeniul tehnicii și materialului rulant. Câteva minute de oprire în fiecare stație nu vor face o diferență mare iar în cazul trenurilor care călătoreau către stațiunile montane ar putea să fie chiar un dezavantaj faptul că nu mai sunt atât de multe opriri.