În toate licitațiile privind atribuirea de contracte de publicitate, site-ul de monitorizare a audientei pe site-uri, trafic.ro, este considerat un „etalon de profesionalism”, la acelasi nivel cu SATI.ro.
Astfel, în loc să ia în considerare raportările prezentate de Google Analytics, oamenii care creează caiete de sarcini privind serviciile de publicitate și nu numai, se raportează la ceea ce „le spune” site-ul trafic.ro
Ei bine, adevărul este că, dincolo de orice atitudine „de turmă”, site-ul trafic.ro este PLIN DE PROBLEME.
În ultimele trei zile, acest site nu a mai prezentat niciun raport zilnic de trafic, ci doar cele „în timp real”.
Astfel, RefleqtMedia a trimis un email administratorilor site-ului trafic.ro, pentru a le solicita o opinie oficială vis-a-vis de aceste disfuncționalități, în special în condițiile în care pentru rapoartele prezentate de trafic.ro plătim bani în fiecare lună.
Adevărul este că, deși este un serviciu gratuit, Google Analytics prezintă rapoarte de trafic mult mai detaliate, mult mai reale, care sunt favorizate și de faptul că, practic, toate site-urile monitorizate de Google Analytics sunt și indexate pe motorul de căutare, Google.
Dar nu … la noi, creatorii de caiete de sarcini sunt atât de profesioniști încât ignoră deliberat aceste informații și preferă în continuare rapoartele de pe trafic,ro, asta deși acestea sunt și incorecte, și incomplete.
Oare ce interese există pentru a se ignora gigantul, Google?
RefleqtMedia a solicitat, în mod oficial, de la trei agenții MARI DE PUBLICITATE din România, să ni se comunice care monitor de audiență este luat în considerare de mediul privat, în atribuirea contractelor de publicitate.
Rezultatul acestui chestionar va fi prezentat în zilele următoare, astfel încât să se convingă toți „deștepții” de prin primării și de prin societăți cu capital de stat cum se face un caiet de sarcini pe publicitate în mediul online.