spot_imgspot_img

Suntem în plină criză economică, și nici măcar nu știm

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Ceapa, uleiul de floarea-soarelui, zahărul alb, untul şi laptele (UHT) sunt produsele care s-au scumpit cel mai mult în acest an, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor de la Consiliul Concurenţei.

Între martie 2022 (luna în care a început războiul ruso-ucrainean, iar inflaţia a început să galopeze) şi august 2022, preţurile la aceste articole ce se găsesc aproape mereu în coşul de cumpărături al românilor au crescut cu rate cuprinse între 14,4 şi 22,9%

Pentru această analiză, au fost studiate preţurile şi evoluţiile la circa 20 de produse alimentare, cele care se găsesc în mod uzual în coşul de consum. Preţurile sunt calculate ca o medie per categoria de produs menţio­nată şi sunt analizate doar preţurile din co­mer­ţul modern, sector ce numără peste 4.000 de supermarketuri, hipermar­keturi, ma­gazine de proximitate modernă şi discount.

Consiliul Concurenţei monitorizează constant evoluţia preţurilor la produsele alimentare, în special pentru cele de bază, care fac parte din coşul de consum. De la începutul pandemiei de coronavirus, autoritatea a cerut periodic companiilor date pentru diferite produse de bază, pentru a identifica eventualele înţelegeri între firme pentru a creşte artificial preţurile”, spun reprezentanţii Consiliului Concurenţei.

spot_imgspot_img
spot_img
spot_img

Related articles

🏆 Legione Câmpia a cucerit rugby-ul feminin!

Cinci luptătoare din Câmpia Turzii, campioane naționale și câștigătoare...

🦅 Vulturii zboară tot mai sus! Lideri neînvinși ai Ligii a 4-a Elite Mureș! 💙🔥

A.F.C. Vulturii Târgu Mureș continuă să domine autoritar Liga...