spot_img

Studiu ING Bank: Șase din zece români ar fi mai puțin dispuși să cumpere de la companiile care nu iau în serios responsabilitatea față de mediu și societate

spot_img

Date:

Share post:

spot_img
spot_img

 

 

Conform unui studiu realizat de Ipsos pentru ING Bank[1], șase din zece români ar renunța să cumpere produse și servicii de la companii care nu demonstrează responsabilitate față de mediul înconjurător și societate. Mai mult, 40% declară că au renunțat deja să cumpere de la companii despre care au descoperit că nu sunt responsabile cu mediul.  

 

Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România: „Asistăm la o transformare în prioritățile consumatorului. Pe de o parte avem o conștientizare a responsabilității individuale, iar pe alta vedem și creșterea așteptărilor față de companii și autorități.” 

 

Responsabilitate individuală

 

Opt din zece români sunt de părere că acțiunile lor pot avea un impact pozitiv asupra mediului și societății. În timp ce existau deja pași în această direcție înainte de pandemie, 42% din cei intervievați spun că au observat o preocupare crescută față de mediu și în rândul prietenilor sau al familiei în ultimul an. 

 

 „Conștientizarea faptului că fiecare dintre noi e parte necesară din această schimbare și că realmente fiecare gest contează este un lucru foarte puternic pentru rezultate pe termen lung. Faptul că devenim cu toții mai conștienți de impactul pe care îl avem și nu mai așteptăm ”să se facă” arată că suntem pe direcția cea bună.”, a adăugat Alexandra.

 

Schimbări în obiceiurile de consum și așteptările față de companii

 

45% dintre români spun că sustenabilitatea produselor și impactul asupra mediului le influențează mai mult deciziile de cumpărare față de anii trecuți. Mai mult:

 

●        Peste jumătate ar plăti un preț mai mare pentru un produs mai durabil dacă ar ști că poate fi reciclat aproape cu totul. 

 

●        49% ar plăti mai mult pentru un produs dacă achiziționează de la o companie responsabilă social. 

 

●        Aproape doi din trei români ar recicla și repara produsele pe care le dețin. 

 

Alexandra Maier: „Un mod sănătos de a gândi și chiar unul pe care îl încurajăm în programul Banometru, (pentru că e inclusiv un mod de gândire sănătos financiar) este să calculăm produsul și în termeni de cost per utilizare. Mai mult, începem să conștientizăm responsabilitatea noastră reală odată ce ne întrebăm ”ce se întâmplă cu produsul după ce nu-l mai pot folosi?”

 

Așteptări față de autorități

 

Două treimi din români sunt de părere că planurile de redresare economică trebuie să se concentreze pe accelerarea tranziției către o amprentă scăzută de carbon. 74% spun că vor să vadă mai multe reglementări din partea autorităților pentru susținerea sectoarelor de energie verde (eoliene offshore, de exemplu); 72% consideră că autoritățile ar trebui să impună condiții companiilor care primesc sprijin financiar, astfel încât acest sprijin să contribuie la atingerea obiectivelor privind schimbările climatice. 

 

„Interesul din partea mediului de business există. Vestea bună e că acest interes se traduce din ce în ce mai mult în acțiuni concrete. Un alt studiu pe care l-am făcut anul trecut arată că șapte din zece investitori au un apetit în creștere pentru proiecte verzi. Iar ING este alături de clienții care vor să facă această tranziție, prin consultanța, produsele și serviciile oferite.”, a subliniat Alexandra Maier. 

 

 

 

Pentru mai multe detalii:

 

Dana Ceaușu 

 

PR Manager

 

M: 0786 305 204; 

 

dana.ceausu@ing.com 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ING 

 

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,4 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. 

 

Înființată în 1994, ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.

 

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri. 

 

 

 

 

[1]   Studiu realizat pe un eșantion de 1.000 persoane, septembrie 2021 

 

 

Comentarii

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Related articles

Cu burta la gură, înainte de majorat – vezi câte mame minore are județul Cluj

În conformitate cu statisticile europene publicate recent, România se numără printre țările cu cele mai multe mame minore. Pornind...

România – pe locul 1, cu cele mai multe exploatații viticole din Europa

În această seară, Eurostat a prezentat statistica europeană privind producția de vin și exploatațiile viticole. România a avut cel...

Ce se întâmplă cu criptomonedele? Toate sunt „în cădere liberă”

Dintr-un motiv sau altul, valoarea criptomonedelor e în cădere liberă, cauzând adevărate drame pe piața jucătorilor de profil. Bitcoin-ul...

Lupii nu mai ies în haite, se adună în partide – ediția Dragnea + Pavelescu = iubire

A venit și momentul în care „urmașul” lui Iuliu Maniu, Aurelian Pavelescu, președintele PNȚCD, să ne spună că...
spot_img

Turiști clujeni ținuți o zi întreagă pe aeroport în Madrid de către WizzAir

Mai mulți cetățeni români care aveau zbor, din Madrid, către Cluj, la ora 9:50 au fost ținuți aproape 12 ore pe Aeroportul din Madrid,...
%d bloggers like this: