Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului face prăpăd în rândul supermarketurilor care confundă „marfa cu ambalajul”.
Astfel, după ce au dat iama în magazinele LIDL, pe care le-au amendat și le-au închis de le-a sărit capacele, inspectorii ANPC au luat la rând magazinele Penny.
6 magazine Penny au fost închise de ANPC, în ultimele săptămâni, din cauza gravelor nereguli descoperite de inspectori.
„Alte sancţiuni, aceleaşi abateri! A trecut prea mult timp de când nimeni nu a evaluat corespunzător activitatea acestui retailer. Iar el a uitat să mai fie suficient de atent cu dumneavoastră, consumatorii. Ne vom vedea curând cu conducerea celor de la Penny. Sunt convins că au scuze, justificări, explicaţii şi alte zeci de variante, altele decât acelea de a pune mâna pe mop sau de a o băga în buzunarul companiei pentru a înlocui echipamentele prea vechi” – Horia Constantinescu, președinte ANPC
Echipele de control au găsit mai multe nereguli, printre care:
- comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită;
-
comercializarea unor legume şi fructe necurăţate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite;
-
comercializarea unor produse congelate cu exces de gheaţă şi modificări organoleptice;
-
comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficienţe de etichetare (lipsa unor ingrediente de pe etichetă);
-
comercializarea unor ouă sparte, în cofraj;
-
depozitarea unor produse alimentare direct pe paviment
Astfel de magazine sunt o rușine pentru piața de profil, în condițiile în care se recomandă ca fiind cele care economisesc bani … nu dragoste … poate economisesc și detergent, și bun simț!












