spot_img
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Mobilitate urbană și transport public nepoluant – cheia dezvoltării locale, la Turda

Administrația locală din Turda are în plan numeroase inițiative menite să contribuie la dezvoltarea sistemului de transport în comun cu autobuze nepoluante (electrice) în oraș și în zonele rurale învecinate. Aceste măsuri vizează nu doar îmbunătățirea mobilității în raza localității, ci și crearea de conexiuni eficiente între Turda și zonele rurale adiacente, prin colaborarea cu administrațiile locale din mediul rural.

Conform unui proiect de hotărâre recent prezentat în fața consilierilor locali, administrația din Turda își propune să se axeze pe trei piloni principali: achiziționarea de autobuze ecologice noi, extinderea rețelei de transport local către localitățile din Zona Metropolitană Arieș și promovarea intermodalității prin stabilirea unor terminale intermodale eficiente între diferitele moduri de transport disponibile în Turda. Această inițiativă se aliniază obiectivelor de mobilitate stabilite de Uniunea Europeană.

În prima fază a planului, se intenționează extinderea serviciilor de transport public nepoluant pentru a conecta Turda cu localitățile Mihai Viteazu, Călărași, Moldovenești și Tureni. Prin intermediul noii rețele de transport, se urmărește asigurarea unei mișcări fluide a persoanelor și bunurilor către și dinspre Turda.

Planul prevede achiziționarea a 6 autobuze de 12 metri, 19 autobuze de 10 metri, 2 microbuze și instalarea a 25 de stații de încărcare lentă pentru autobuze, 9 stații de încărcare rapidă pentru autobuze, precum și 2 stații de încărcare lentă pentru microbuze.

În etapa a doua, sunt planificate investiții pentru îmbunătățirea mobilității urbane în diverse zone ale municipiului, în conformitate cu Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Aceste proiecte cuprind străzile Alba Iulia, Câmpiei/Luncii, Traian/Crișan/Brâncoveanu, Piața 1 Decembrie/Abatorului/Petru Maior/Răsăitului și Petru Maior/Aleea Plopilor.

Obiectivele acestor investiții includ crearea de conexiuni eficiente între străzile din oraș pentru a fluidiza traficul și a promova alternativele de mobilitate urbană. Prin modernizarea și reabilitarea străzilor, introducerea de noi rute de autobuz în aceste zone, crearea de piste pentru biciclete și îmbunătățirea trotuarelor, se dorește să se ofere o experiență de călătorie mai confortabilă și sigură, cu stații de autobuz moderne, echipate cu afișaje electronice și zone de așteptare care să nu perturbe traficul rutier.

La toate aceste inițiative legislative se adaugă și proiectul privind construirea centurii de ocolire a Municipiului Turda, proiect care va scoate traficul greu din Municipiu.

În urma a aproximativ 3 ani de muncă susținută, ne-am concentrat eforturile pentru a fluidiza traficul și a crea centuri de ocolire a orașului. Centura de sud a municipiului va avea o lungime de aproximativ 5,7 km și va începe de la limita estică a UAT Turda, continuând până la Nodul Turda de pe Autostrada A3. În plus, acest tronson de drum va continua pe raza UAT Câmpia Turzii până în nodul Câmpia Turzii de pe Autostrada A3.
Investiția pentru acest proiect de dezvoltare a fost estimată la 103.775.965,72 lei (inclusiv TVA) conform primului studiu de fezabilitate (votat în 27 ianuarie 2022 în Consiliul Local), depășind astfel suma de 20 milioane de euro.
Prin acest parteneriat, reușim să atragem acești bani necesari pentru dezvoltarea proiectului în Turda, prin intermediul Programului Transport 2021-2027, derulat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, conform calendarului asumat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Așadar, acest proiect de infrastructură reprezintă un pas semnificativ înainte pentru comunitatea noastră, aducând cu sine nu doar beneficii în ceea ce privește traficul și mobilitatea, ci și o dezvoltare semnificativă a regiunii noastre.”, scria Cristian Matei, în urmă cu două săptămâni.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img