Guvernul României a anunțat că proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, parte din Planul Național de Redresare și Reziliență, va continua.
Acest proiect de modernizare, care se întinde pe mai mult de 160 de kilometri și a început în ianuarie 2023, are ca termen de finalizare anul 2027. Este un proiect de importanță strategică pentru îmbunătățirea transportului feroviar pe rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T), oferind o conexiune mai rapidă și mai ușoară cu țările din vestul Europei. De asemenea, va aduce condiții de transport mai bune, siguranță sporită și accesibilitate crescută pentru orașele și comunele de pe traseu, contribuind în același timp la reducerea impactului asupra mediului.
Pe lângă reabilitarea liniei ferate, proiectul include și modernizarea podurilor, tunelurilor, stațiilor, trecerilor la nivel, precum și implementarea unui sistem modern de semnalizare.
Costul total al proiectului este de 1,975 miliarde de euro, din care 1,1 miliarde de euro provin din PNRR, iar restul de la statul român și Banca Europeană de Investiții. Primele trei din cele patru loturi cuprind localități din județul Cluj, pe traseul Cluj-Napoca – Aghireș – Poieni – Bucea.
„În calitate de Secretar General al Guvernului, am susținut activ acest proiect și mă bucur să văd progresele în județul Cluj. Vreau să continui acest demers și din poziția de senator. Aceste investiții strategice reflectă angajamentul nostru de a dezvolta un sistem de transport feroviar modern și eficient”, a declarat Mircea Abrudean.