spot_imgspot_img

Medicul, Lehel Csergo, sparge povestea „anchetei administrative” de la Spital

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

După ce, în mai multe rânduri, atât Primăria Câmpia Turzii, cât și presa locală, au vorbit despre concluziile celebrei anchete administrative de la Spitalul „Dr. Cornel Igna”, medicul – Lehel Csergo – a distrus defensiva apărătorilor lui Lojigan.

„După ce am postat pe Facebook despre situația pacienților Covid, la nivelul Spitalului a fost înființată o comisie pentru verificare celor afirmate de mine. Din comisie au făcut parte 5 angajați ai spitalului: un medic de familie, numit director medical după ce doctorița Nistor a demisionat din această funcție, un chirurg, un ginecolog, responsabila cu infecțiile nosocomiale și șefa biroului de management la calității. Raportul a fost făcut public, fiind publicat în presa locală.

Comisia a constatat că am încălcat prevederile referitoare la secretul profesional și a propus sancționarea mea cu mustrare verbală.

Două aspecte vreau să discut din acest raport.
“S-au analizat pontajele, s-a constatat ca s-a respectat normativul de personal in vigoare – OMS nr.1224/2010 -, personalul nu a fost suprasolicitat”
Ce nu a înțeles comisia, cum nu a înțeles nici managerul (“cine nu a îmbrăcat combinezonul de protecție ca să intre pe această secție Covid, nu are cum să înțeleagă cât s-a muncit acolo!”) este faptul că nu poți compara activitatea secției in vremuri normale cu ce se întâmplă acum. În primul rând secția a fost împărțită in 4 zone: camera de gardă, zona tampon pentru pacienți netestați, zona varde cu pacienți nonCovid și zona roșie cu pacienți Covid. În zona tampon în fiecare salon există un singur pacient. In zona verde pacienții sunt distanțați, adică într-un salon cu 4 paturi poți pune numai 2 pacienți. În aceste conditii 27 de pacienți pe 40 de paturi a însemnat o secție ultraplină. Apoi pe fiecare din aceste zone ar trebui să existe personal separat. Nu este normal ca infirmiera după ce a schimbat pampersul la 5 pacienți cu Covid, să treacă pe zona verde și să îngrijească pacienți cu diabet sau AVC.

Dar ce nu s-a înțeles cu adevărat a fost activitatea din zona roșie. Mulți pacienți erau cu stare generală alterată, cu insuficiență respiratorie severă. Erau cazuri de terapie intensivă, nu de medicina interna. Masca CPAP nu se pune pe secții obișnuite, se pune pe ATI. Nu poți lăsa un pacient cu mască CPAP, pus pe monitor de funcții vitale, in grija unei asistente care supraveghează 6-7 saloane. Așa că in acest caz nu este corect sa aplici normativul de personal pentru Medicină Internă, adică o asistentă la 8-12 pacienți. Trebuia aplicat normativul de ATI, cu o asistentă la 2-4 pacienți. Oricum, prima măsură logică in situația dată ar fi fost detașarea personalului ATI pe secția Covid, pentru îngrijirea bolnavilor în stare gravă.

Al doilea aspect pe care vreau sa îl discut este unul care lipsește din raport: rolul managerului în gestionarea acestei crize. În ce măsură s-a implicat managerul in rezolvarea situației pacienților Covid? Ce măsuri a luat și dacă aceste măsuri au fost suficiente?


“In F.O. sunt consemnate in scris la pagina evolutie/tratament discutiile telefonice purtate de catre medicul curant cu medicii din spitalele covid in vederea transferului.” Nu cred că o situație atât de gravă putea fi lăsată in seama medicului curant sau a medicului de gardă. La un număr atât de mare de pacienți discuția trebuia purtată la nivel instituțional, adică de la director la director. Cu Clinica de Boli Infectioase, cu Clinica Pneumologie, cu DSP. S-a cerut desfășurătorul convorbirilor telefonice purtate de către medicii interniști. Era normal să se ceară și desfășurătorul convorbirilor purtate de către manager.

Credința mea este că într-o situație de criză locul conducătorului este in prima linie. Nu mă văd lucrând intr-o instituție in care acest lucru nu se întâmplă!

Asta a fost povestea mea, asta a fost implicarea mea in limitarea efectelor negative ale pandemiei la nivel municipiul Câmpia Turzii. A fost bine, a fost suficient? Să mă judece în primul rând cei cu care am lucrat.

Căt despre recunoașterea meritelor, vă las pe dumneavoastră să trageți concluzia după ce citiți postarea primarului.

”, a scris Csergo.

Din postarea medicului, Lehel Csergo, se observă două lucruri GRAVE:

  1. Atitudinea pasivă, indolentă, a managerului – Adrian Antal – față de transferurile pacienților către spitalele specializate Covid-19.  Un manager de spital care NU SE IMPLICĂ DELOC în activitatea de transfer a pacienților și care lasă TOATĂ ACEASTĂ RESPONSABILITATE în cârca medicilor, NU ESTE UN MANAGER … este un funcționar care stă la lucru de la 8 la 4 ca să-și încaseze leafa.
  2. Atitudinea cel puțin ciudată a lui Dorin Lojigan. Acesta a scris „scăpăm de garda veche” … pentru cine nu știe, GARDA VECHE ESTE CEA CARE A ȚINUT SPITALUL DR CORNEL IGNA ÎN TOPUL STABILIZĂRII HEMODINAMICE, ÎN TOPUL SALVĂRII PACIENȚILOR CU AFECȚIUNI GRAVE, iar … faptul că Lojigan a afirmat că „există deja un medic conferențiar care dorește să lucreze în spital” transmite ideea că respectivul conferențiar ERA DEJA PREGĂTIT să vină, iar „orânduirea” abia aștepta o demisie.

Oare … ceilalți medici din spital sunt conștienți că, pentru „orânduire” nu sunt decât monede de schimb?

spot_imgspot_img
spot_img
spot_img

Related articles

🏆 Legione Câmpia a cucerit rugby-ul feminin!

Cinci luptătoare din Câmpia Turzii, campioane naționale și câștigătoare...

🦅 Vulturii zboară tot mai sus! Lideri neînvinși ai Ligii a 4-a Elite Mureș! 💙🔥

A.F.C. Vulturii Târgu Mureș continuă să domine autoritar Liga...
Bucur Ovidiu Adrian
Bucur Ovidiu Adrianhttp://refleqtmedia.ro/
Jurnalist, cu 14 ani de experiență. Specializat în investigații și articole de presă din domeniile: administrativ, politic, social