Popularitatea a trei articole publicate de către RefleqtMedia în ultima săptămână ne-a făcut să cercetăm un fenomen sociologic.
Practic, toate cele trei articole cu privire la noi locuri de muncă, angajări sau interviuri de angajare pe care RefleqtMedia le-a publicat în ultimele patru zile, s-au bucurat de o popularitate grozavă, fiind printre cele mai citite topicuri de pe site.
Astfel, am căutat pe google trends pentru a vedea cât sunt de căutate, în general, aceste topicuri și am aflat că, în ceea ce privește subiectul „locuri de muncă”, la nivel de România acesta a atins punctul maxim de căutări din ultimul an.
S-a ajuns, așadar, la o medie națională de 100 de căutări pe zi a topicului respectiv, cele mai multe căutări provenind din județele cele mai afectate de șomaj: Vaslui, Botoșani, Vâlcea și Mehedinți.
În ceea ce privește topicul „angajări”, și acesta a atins un nivel maxim în luna ianuarie a acestui an, comparativ cu toate lunile anului trecut.
Sociologic vorbind, dacă urmărim tendințele de căutare din ultimii doi ani, putem observa că atât „locuri de muncă”, cât și „angajări” au atins cote maxime în pre-perioadele electorale, adică în lunile aprilie și octombrie din 2016.
Astfel, s-ar putea ca aceste căutări să fie influențate, la nivel psiho-sociologic de fluctuațiile politice, iar acestea să-i determine pe oameni să se simtă nesiguri pe locurile de muncă sau pe nivelul de trai.