spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

În plină primăvară electorală, USR Turda redeschide „povestea privatizării Salinei” – iată de ce greșesc fantastic!

Una dintre petardele lansate de Tudor Ștefănie, înainte de campania pentru europarlamentarele de acum 5 ani a fost cea privind privatizarea Salinei Turda.

În momentul în care a fost ales președinte al PDL-ului, Ștefănie anunța că are informații conform cărora Consiliul de Administrație al Salinei de la acea vreme ar vrea să privatizeze principalul agent economic turdean.

Iată că au trecut 5 ani și Salina nu a mai fost privatizată, astfel că USR Turda, în pană de idei de prea multă vreme, s-a hotărât să reîncălzească ciorba privatizării Salinei.

Așadar, pe fondul creșterii tarifelor de intrare practicate de Salina Turda, începând cu data de 1 mai, USR-iștii au dat-o p-aia cu privatizarea.

„ Planul de căpușare a Salinei de către Matei și PSD a trecut de curând la o nouă etapă, prin desființarea departamentelor juridic și marketing, servicii care au fost externalizate către firme private, dechizându-se astfel calea scoaterii banilor din bugetul societății! Probabil că următoarea etapă va fi privatizarea Salinei către firme pesediste! ”, a spus USR-ul.

Pe de altă parte, același USR Turda a făcut o comparație între tarifele practicate de Salina Turda și alte saline din țară.

„Vor câștiga, probabil, Praidul cu 30 lei/adult, Târgu Ocna cu 24 lei/adult, Slănic Moldova cu 22 lei/adult sau Ocnele Mari cu 20 lei/adult… ”, au precizat useriștii, fără să ia în calcul că TOATE salinele pe care ei le-au dat ca exemplu sunt sucursale ale Salrom – Societatea Națională a Sării, a cărui principal obiect de activitate este EXTRACȚIA ȘI COMERCIALIZAREA DE SARE.

În anul 2017, Salrom a scos un profit de peste 82.000.000 de lei, adică de aproape 15 ori mai mult decât Salina Turda, și firește că marele aport aici l-a avut extracția și comercializarea de sare, asta în condițiile în care Salina Turda trăiește doar din turism.

E normal ca toate sucursalele Salrom să aibă posibilitatea de a vinde bilete ieftine, pentru că nu acela este principalul lor obiect de activitate, subiect pe care USR Turda l-a ignorat.

Un alt subiect pe care-l ignoră USR Turda și pe care RefleqtMedia l-a scos „la înaintare” încă de anul trecut este aportul de turiști străini în veniturile Salinei.

Astfel, aproximativ 60% din totalitatea turiștilor care intră în obiectivul turistic turdean provin din Ungaria, Slovacia, Cehia, Austria, Germania sau Scoția, unde veniturile sunt net superioare celor din România.

Chiar crede cineva că austriacul care câștigă 1800 de euro pe lună, în medie, se uită la 2-3 euro?

La final, mai evidențiez un factor pe care USR îl ignoră – dintre TOATE SALINELE PE CARE EI LE-AU DAT EXEMPLU, cea din Turda este SINGURA care nu are caracteristică de BAZĂ DE AGREMENT, ci de TRATAMENT.

Asta înseamnă că este SINGURA care nu poate închiria spațiu destinat alimentației publice ÎN INTERIORUL SALINEI, rezultând ÎNCĂ UN VENIT ÎN MINUS pentru Salina Turda.

Dar … scandal să facem, că fraierii cred !

spot_img
Bucur Ovidiu Adrian
Bucur Ovidiu Adrianhttp://refleqtmedia.ro/
Jurnalist, cu 14 ani de experiență. Specializat în investigații și articole de presă din domeniile: administrativ, politic, social

Related Articles

Stay Connected

6,500المشجعينمثل
680أتباعتابع
3,500أتباعتابع
680أتباعتابع
360المشتركينالاشتراك
- Advertisement -spot_img

Latest Articles