Nu există niciun indiciu în Noul Testament sau în alte surse istorice care să sugereze că Iisus Hristos și Apostolul Pavel s-au întâlnit personal vreodată în timpul vieții lui Iisus. De fapt, Pavel, cunoscut anterior sub numele de Saul din Tars, nu a fost unul dintre primii discipoli ai lui Iisus și, înainte de convertirea sa, a fost un persecutor activ al creștinilor.
1. Relația cronologică între Iisus și Pavel:
- Iisus Hristos și-a desfășurat activitatea publică în jurul anilor 27-30 d.Hr. și a fost crucificat în jurul anului 30 d.Hr.
- Pavel, care era un fariseu educat în iudaism, nu a devenit un creștin decât după învierea lui Iisus. Convertirea sa dramatică a avut loc pe drumul spre Damasc, când Iisus cel înviat i s-a arătat într-o viziune. Această întâmplare este relatată în Faptele Apostolilor (capitolul 9).
2. Convertirea lui Pavel:
Pavel nu l-a întâlnit fizic pe Iisus în timpul vieții sale pământești, dar în relatarea convertirii sale, Iisus i se arată sub formă supranaturală. Pavel a descris această experiență în mai multe scrisori, menționând că Iisus i-a vorbit direct și că acest eveniment a schimbat radical viața sa, trecând de la persecutor al creștinilor la unul dintre cei mai importanți misionari ai creștinismului.
În scrisorile sale, Pavel subliniază că el nu a primit mesajul Evangheliei de la oameni, ci direct printr-o revelație de la Hristos (Galateni 1:11-12). Totuși, Pavel a devenit un colaborator apropiat al apostolilor care l-au cunoscut pe Iisus personal, precum Petru și Ioan.
3. Întâlnirea supranaturală:
Deși nu s-au întâlnit fizic, Pavel a afirmat că l-a văzut pe Iisus într-o viziune și că a avut parte de o relație spirituală profundă cu Hristos după învierea acestuia. În sensul spiritual, el a susținut că a fost „învățat” direct de Hristos, iar această întâlnire supranaturală a avut un impact decisiv asupra misiunii sale.
4. Concluzie:
Nu există nicio dovadă că Iisus Hristos și Apostolul Pavel s-au întâlnit fizic pe pământ, dar întâlnirea lor sub formă spirituală (după învierea lui Iisus) este o parte centrală a convertirea și activitatea lui Pavel în răspândirea creștinismului.












