Unii oameni chiar au prea mult timp liber și prea puțină logică. Pe un grup local din Turda, cineva a ținut morțiș să dea o „lecție” Poliției Locale, plângându-se că girofarurile aprinse deranjează participanții la trafic.
Postarea sună cam așa: de ce folosesc polițiștii lumina girofarurilor și ziua, și noaptea, „mai ales când sunt opriți pe marginea carosabilului”? Autorul — evident, fără să fi citit vreodată Codul Rutier — e convins că folosirea semnalelor luminoase de avertizare e o „aberație” și că polițiștii ar trebui să le stingă, ca să nu „orbească” șoferii.
„Buna ziua. Am și eu o întrebare pentru cei din miliția locală. De ce trebuie sa folositi lumina girofarurilor zi și noapte și mai ales când sunteți opriți pe marginea carosabilului?Pe lângă faptul că aceste lumini sunt folosite doar in misiune( ceea ce nu prea cred că e cazul ) ,deranjează foarte mult participanții la trafic,existând posibilitatea ca ceilalți participanți la trafic să fie “orbiți” de aceasta lumină și să producă un accident când va depășesc sau trec pe langa voi.Ps. fugitul după cei ce parchează ilegal nu se pune misiune.”, este postarea completă și total analfabetă a turdeanului.
Serios acum… cum să te plângi că Poliția folosește luminile de semnalizare atunci când e în teren, adică exact ca să fie vizibilă, pentru siguranța tuturor? Girofarurile nu sunt ornamente de Crăciun, sunt semnale de atenționare prevăzute prin lege.
Așa că, data viitoare când vezi o mașină de poliție cu lumini aprinse, nu te gândi că vrea să te „orbească”. Gândește-te că îți arată clar: „Suntem aici, veghem la siguranța ta.”
Atât Codul Rutier, cât și Legea Poliției Locale statuează clar faptul că polițiștii locali au OBLIGAȚIA de a utiliza semnalele luminoase, în momentul în care desfășoară misiuni, iar… MISIUNEA este definită astfel:
✅ Text legal relevant
- Ordonanța de urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice (republicată):
- Art. 32 alin. (1): „Semnalele speciale de avertizare luminoase sunt emise intermitent de dispozitivele de iluminare montate pe autovehicule şi au următoarele semnificaţii…” Sintact+2scoalarutiera.ro+2
- Art. 32 alin. (2) lit. b): „… autovehiculele aparținând … serviciului de ambulanță … când se deplasează în acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență.” scoalarutiera.ro+2snppc.ro+2
- Art. 61 alin. (1): „Au regim de circulație prioritară numai autovehiculele prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) şi b), atunci când se deplasează în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă. Pentru a avea prioritate de trecere, aceste autovehicule trebuie să aibă în funcţiune semnalele luminoase şi sonore.” legislatierutiera.ro+1
- Regulamentul de aplicare: Art. 91 alin. (1) — „Semnalele mijloacelor speciale de avertizare … se folosesc … numai dacă intervenţia sau misiunea impune urgenţă.” scoalarutiera.ro+1
🔍 Ce înseamnă „misiune” şi când e permisă utilizarea semnalelor?
Din textele de mai sus putem deduce că:
- Vehiculul echipat cu semnale speciale (luminoase/sonore) poate fi considerat ca fiind într-o misiune sau acţiune de intervenţie doar dacă:
- Face parte din instituţiile autorizate (ex: ambulanţă, poliţie, pompieri etc.) — conform art. 32 alin.(2). scoalarutiera.ro+1
- Utilizează semnalele luminoase şi sonore şi se deplasează astfel cu caracter de urgenţă — conform art. 61 alin.(1) şi art. 32 alin.(2) lit. b).
- În lipsa semnalelor în funcţiune, nu îndeplineşte condiţia de „misiune cu caracter de urgenţă” în sensul legii, deci nu poate beneficia de regim prioritar.
- „Misiune” în acest context nu este definit ca un termen separat generic în lege (ex: „misiune = patrulare simplă”), ci este legat de noţiunea de intervenţie / regim de urgenţă. Legea spune „în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă”. Sintact+1
#Turda #LogicaDeFacebook #InepțiileZilei #PolițiaLocală












