Atunci când vine vorba despre încasarea de la cetățeni, Agenția Națională de Administrare Fiscală este „șef”, trimițând notificările în mai puțin de 48 de ore după ce obligațiile fiscale devin scadente. Nu același zel îl manifestă agenția atunci când vine vorba despre SERVICIILE pe care le oferă cetățenilor.
Începând cu data de 1 martie 2022, Spațiul Privat Virtual a devenit OBLIGATORIU pentru toate persoanele fizice și juridice. Dar, ce înseamnă acest Spațiu Privat Virtual? O tentativă pur guvernamentală de a digitaliza serviciile ANAF, doar că le digitalizează ÎN STILUL GUVERNULUI ROMÂNIEI!
În primul rând, deși teoretic ar trebui să funcționeze ca o bancă, Trezoreria ne cere ceea ce nicio altă bancă nu cere – semnătură electronică. OK, după ce obții semnătura electronică și intri în SPV, observi că, spre deosebire de toate celelalte bănci, serviciile online ale ANAF sunt… degeaba. Singurul lucru pe care poți să-l depui sunt declarațiile prin care le spui celor de la Fisc câți bani trebuie să le dai.
Dacă vrei să-ți verifici soldul LA ZI, este imposibil, trebuie să aștepți extrasele din ziua precedentă. Dacă vrei să-ți transferi banii din Trezorerie către bancă este IMPOSIBIL, deoarece serviciul electronic de editare a ordinelor de plată … nu funcționează!
Imaginați-vă că în aceeași societate în care banii din bancă îi poți transfera cu telefonul mobil … cei pe care ți-i ține statul la el în „bancă” îi poți folosi doar după ce te duci, ușurel, la ghișeu, să depui Ordinele de Plată, așa … exact ca acum 10 ani.
Pe de altă parte, atât de bine funcționează Spațiul Privat Virtual al ANAF încât dacă, cumva, te deconectezi de pe el, te poți reconecta doar dacă-ți restartezi browserul.
Dacă asta este digitalizarea la statul român … nu e de mirare că multe companii aleg să părăsească țara noastră.
Comentarii