fbpx
HomeOPINIEEditorialDărâmarea garajelor de la Câmpia Turzii sau când vrei să fii ca...
spot_img
spot_img

Dărâmarea garajelor de la Câmpia Turzii sau când vrei să fii ca alții, dar n-ai cu ce!

- Publicitate -
spot_img

Chestiunea desființării garajelor amplasate pe domeniul public de la Câmpia Turzii este una pe cât de controversată, pe atât de usturătoare.

În primul rând … da – garajele, în general, au un aspect neuniform, în disonanță totală cu trendurile urbanistice europene.

Totodată … da, mulți dintre posesorii de garaje le folosesc pentru altceva decât pentru a-și parca mașinile acolo. Astfel, în timp ce garajele sunt pline cu unelte, recolte și murături, mașinile posesorilor de garaje stau bine-mersi, pe spațiile de parcare din oraș.

ÎNSĂ de-aici și până la decizia radicală de a dărâma toate garajele din Câmpia Turzii este cale lungă și, după cum știm, deciziile radicale n-au fost niciodată aducătoare de beneficii.

Sunt ferm convins că decizia de a dărâma toate garajele din Câmpia Turzii își are rădăcinile în demersurile altor primari din zonă de a face același lucru și de a înlocui respectivele garaje cu locuri de parcare, alei și parcuri, însă una este să vrei și alta este să și poți.

Cel mai elocvent exemplu de „vreau și pot” este cel al administrației locale de la Turda, care a dărâmat o parte din garaje (urmează să le dărâme pe toate). Acele garaje dărâmate au fost înlocuite cu locuri de parcare neacoperite, trasate și „împodobite” cu alei pietonale, parcuri și aranjamente urbanistice frumoase.

Probabil că același lucru îl vrea și administrația locală de la Câmpia Turzii… doar că nu poate! Motivul pentru care nu poate este cât se poate de simplu: nu riscă nimic, nu își asumă nimic și nu intră în ecuații care nu sunt 100% sigure.

Vedeți voi, Primăria Turda și-a asumat un risc enorm în 2019 când a realizat o licitație pentru un contract-cadru care viza lucrări de reabilitări de drumuri și lucrări edilitare de amploare. Ca urmare a acelei licitații, 4 sau 5 operatori economici au semnat contracte-cadru cu Primăria, un fel de acord de principiu prin care respectivii operatori economici urmau să efectueze lucrări de amploare în oraș.

Astfel, strada 22 decembrie, strada Alexandru Ioan Cuza și alte străzi din oraș au fost realizate de respectivii operatori economici, cu fonduri europene sau guvernamentale, în timp ce Domeniul Public Turda a realizat lucrările de restaurare a aleilor dintre blocuri.

Câmpia Turzii n-a făcut o asemenea licitație și nici n-are capacitatea de a deschide, pe loc, 4 șantiere majore deodată din raționamente care țin de logistică, birocrație și management public.

Dar … pentru toți cei care iau apărarea administrației publice locale, haideți să facem un exercițiu de imaginație: Să presupunem că, urmare a negocierilor din interiorul PNL, realizate în septembrie 2020, primarului – Dorin Lojigan – i s-au promis fonduri frumoase atât de la Consiliul Județean Cluj, cât și de la Guvernul României și Uniunea Europeană.

În decembrie 2017, Dorin Lojigan semna un contract de finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală prin care era acoperită finanțarea proiectului de reabilitare a unor străzi din cartierul Șarât, printre care Traian, Nicolae Titulescu, Ionel Floașiu etc. Știți când s-a finalizat acel proiect? În 2020.

În 31 decembrie 2018 (REȚINEȚI!) Dorin Lojigan semna contractul de finanțare aferent proiectului european „Îmbunătățirea eficienței energetice a unor clădiri a Liceului Teoretic Pavel Dan din Municipiul Câmpia Turzii” – din acel proiect, care vizează asfaltarea a multor kilometri de stradă din Câmpia Turzii … s-au spart două străzi: Republicii și Aurel Vlaicu … DOUĂ STRĂZI SPARTE ÎN 3 ANI! 

De fapt, niciunul dintre contractele de finanțare semnate de administrația publică locală de la Câmpia Turzii în ultimii 4 ani nu și-a văzut finalitatea mai devreme de 2-3 ani (ÎN CEL MAI BUN CAZ).

Dar aici mai intervine un aspect: DISTANȚA TEMPORALĂ IMENSĂ DINTRE DEPUNEREA UNUI PROIECT PENTRU FINANȚARE ȘI SEMNAREA ACESTUIA!

Proiectul „„Îmbunătățirea eficienței energetice a unor clădiri a Liceului Teoretic Pavel Dan din Municipiul Câmpia Turzii”  a fost depus spre finanțare în 2017. A fost semnat în 31 decembrie 2018 și a demarat implementarea lui în 2020 – luna AUGUST!

Proiectele pe PNDL care vizau reabilitarea străzilor de pe Șarât au fost depuse spre finanțare în … țineți-vă bine … 2015, au fost semnate în 2017 și s-au finalizat în 2020.

Să presupunem că la 1 martie 2021 încep demolările garajelor din Câmpia Turzii și posesorul garajului cu numărul „1” rămâne din 3 martie fără garaj și, implicit, fără loc unde să-și parcheze autoturismul. Să presupunem că Primăria Municipiului Câmpia Turzii scrie, CHIAR ASTĂZI 24 IANUARIE 2021, un proiect de finanțare pentru edificarea de parcări în oraș (urbanism, regenerare urbană, bla bla). Până în martie 2021, momentul în care s-ar demola garajul cu numărul „1” NICI MĂCAR BUGETUL NAȚIONAL NU VA FI ADOPTAT, darămite ghidurile de accesare a fondurilor europene.

Rezultă clar că toți posesorii de garaje care vor rămâne fără garaje vor aștepta mult și bine până când li se vor atribui locuri de parcare. La toate astea se adaugă și lucrările de pe proiectul „Îmbunătățirea eficienței energetice a unor clădiri a Liceului Teoretic Pavel Dan din Municipiul Câmpia Turzii” care vizează spargerea (în același mod cum se întâmplă pe Republicii și Aurel Vlaicu) a mai multor străzi din oraș. Ați observat cu câtă greutate își parchează autoturismele posesorii locurilor de parcare de pe Republicii? Același lucru se va întâmpla pe mai multe străzi din oraș.

Vă dați seama cât inconvenient vor trebui să îndure șoferii și posesorii autoturismelor din Câmpia Turzii doar pentru ambițiile ciudate ale unor oameni din Primărie? 

Când nu ai toate datele problemei este ușor să zici: „Lasă, bă, să le desființeze …!”, dar când pui problema la nivel macro, altfel stau lucrurile. Gândiți-vă, oameni buni, că cele 55 de locuri de parcare de pe strada Gheorghe Barițiu au fost realizate într-un an! De asemenea, locurile de parcare de pe Laminoriștilor, vis-a-vis de Urcan Bătrânu … 6-8 luni. Păi … în cazul ăsta, posesorii de garaje din Câmpia Turzii vor avea unde să-și parcheze autoturismele prin 2026… NOT COOL, FOARTE NOT COOL!

Nu toți locuim la case, în zona B de impozitare și nu toți avem pile la partid să parcăm unde ni se năzare!

Comentarii

spot_img
- Advertisement -
spot_img
- Advertisement -

RefleqtMedia pe rețelele de socializare

2,916FansLike
562FollowersFollow
356SubscribersSubscribe

Citește

- Advertisement -
spot_img

Ultimele știri

- Advertisement -

Comentarii

%d bloggers like this: