În acest week-end, RefleqtMedia a purtat o discuție cu Avram Marius Gal, candidatul ALDE la Primăria Municipiului Câmpia Turzii.
Aflându-ne în precampanie electorală, am vrut să vedem care este filozofia lui Avram Gal vis-a-vis de următoarea legislatură.
R: Domnule Gal, am văzut că invitați oameni la dumneavoastră, pentru consultări despre managementul orașului și despre cum ar trebui să se desfășoare lucrurile. De ce această abordare?
A.G.: În primul rând, nimeni nu poate să știe mai bine cum se execută lucrările, decât omul care este ,,de meserie”, care asta face în fiecare zi. Spre exemplu, este foarte dificil pentru un inginer IT să știe cum se repară un pantof și este cu atât mai greu pentru un pantofar să știe cum să resofteze o tabletă. De aceea, pornind de la concepția promovării profesioniștilor pe fiecare domeniu de activitate, eu port discuții separat cu oameni implicați în diferite domenii: de la amenajarea spațiilor verzi, la peisagistică, construcții de drumuri, medicină, educație, sport. Consider că municipiul Câmpia Turzii merită o administrație profesionistă, fără conceptul de primar bun la toate. Într-un oraș de calibrul Câmpiei Turzii, primarul trebuie să fie un bun manager și să-i lase pe oameni să-și facă fiecare munca și datoria.
R: Aveți soluții pentru spital, pentru școli, pentru… să zicem … Complexul 3 Lacuri?
A.G.: Fără doar și poate. Despre spital nu vreau să vorbesc deloc în această campanie electorală. Situația prin care trece, pe plan personal, managerul spitalului este o chestiune delicată și nu vreau, sub nicio formă, să considere cineva că eu îl atac public. Nici nu se pune problema.
În ceea ce privește Complexul 3 Lacuri, acolo lucrurile sunt foarte simple. Nici vorbă, nu voi accepta ca din credit extern să fie susținută cofinanțarea de 5 milioane de euro necesară proiectului european. NU! Prefer să folosesc acești bani pentru asfaltarea străzilor din oraș și repararea trotuarelor, care în momentul de față sunt sub orice critică. Acolo, băiatul care este acum administrator, se pricepe foarte bine pe partea de pescuit. Filozofia mea pentru 3 Lacuri e simplă: în momentul în care voi ajunge primar, îi voi da un termen de 2 ani administratorului, ca respectivul complex să devină profitabil, adică să se câștige din abonamentele de pescuit mai mulți bani decât cheltuim cu popularea cu pește și salarizarea personalului. Dacă intră pe profit, e ok, continuăm, dar dacă nu face profit, consider că se poate concesiona acel complex.
R: Referitor la administratorul complexului 3 lacuri, mulți spun că odată ce veți deveni primar, veți declanșa un adevărat uragan al demiterilor. Cum opinați?
A.G.: Domnul meu, eu am pornit în Primărie de la meseria de pompier și am ajuns până la cea de viceprimar și, cu ajutorul lui Dumnezeu, voi fi și primar. Oamenii din Primărie sunt oamenii mei, prietenii mei, concitadinii mei. Indiferent de culoarea politică, acei oameni au dat niște concursuri pentru a ajunge în posturile în care sunt acum. Indiferent de funcția pe care o au sau de statutul politic, nimeni nu trebuie să se teamă că-și va pierde locul de muncă. Eu, în perioada în care am fost viceprimar, am colaborat fără probleme și cu cei de la PNL și cu cei de la PSD și cu oricine. Pentru mine contează omul, nu culoarea politică.
R: Ați menționat anterior sintagma „primar bun la toate” și ați zis că acest concept nu este profesionist. La ce vă referiți?
A.G.: Păi nu v-ați săturat să-l vedeți pe primar și pe schele și mânuind utilaje de construcții de drumuri și asistând la instalarea camerelor de supraveghere? Nu știu când s-a transformat funcția de primar în Jolly Joker. Din punct de vedere al managementului public, primarul (managerul) trebuie să fie capabil să delege sarcinile. În organigrama Primăriei există direcții, servicii, birouri și compartimente … adică există o ierarhie. Păi în acest caz, primarul trebuie să știe să-și valorifice directorii executivi și șefii de servicii și să le dea mână liberă acestora, să muncească. Așa decurg lucrurile într-un management public eficient și profesionist, dar … când toată viața ta ai fost avocat de divorțuri, nu prea ai treabă cu managementul.
Continuarea … în curând












