spot_img
spot_img

Asociația Pro Infrastructură despre greșelile făcute de CNAIR la lotul de autostradă Câmpia Turzii – Chețani

spot_img

Date:

Share post:

spot_img

#MaratonulRutier ajunge la fratele vitreg, dar tot blestemat. Ieri am ajuns la Nădășelu, iar de acolo și până la Târgu Mureș singurul segment lipsă din A3 este cel de 15,7 kilometri dintre Câmpia Turzii și Chețani. Hartă interactivă: https://bit.ly/3tghnRx.

La fel ca tronsonul Biharia-Chiribiș-Suplacu de Barcău, și acesta are o istorie zbuciumată. Inițial a făcut parte din celebrul contract Bechtel care acoperea toată distanța Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, americanii neapucând să deranjeze aici niciun fir de iarbă înainte să li se rezilieze contractul în 2013.

Acum 8 ani, mai precis în 22.06.2014, CNAIR scoate la licitație lotul și atribuie (rapid pentru standardele CNAIR) contractul în 19.02.2015 românilor de la Straco. Doar un “detaliu neimportant”: valoarea estimată – 620 milioane lei, prețul dat de Straco și contractat – 280 milioane lei, adică 45%. Rețeta clasică “ofertăm grosolan la preț de dumping și vedem noi cum ne descurcăm”.

Și s-a ales praful. Încă de la startul lucrărilor din 2016, antreprenorul s-a mișcat încet, foarte încet și deloc, trăgând de timp cât a putut și agățându-se de fiecare chichiță legislativă și contractuală. Între timp a intrat în insolvență și ulterior în faliment.

Exasperați, de la începutul anului 2020 am cerut public rezilierea contractului în nenumărate rânduri, dar abia ministrul Cătălin Drulă a avut curajul să “rupă pisica” în 11.03.2021, Straco ajungând în acel moment la un stadiu în teren de nici 40% după 5 ani de “muncă”, așa cum o arată filmarea noastră de la mijlocul lunii martie 2021: https://youtu.be/bBWeRE0inMY.

Tupeul antreprenorului nu se oprește aici și atacă imediat rezilierea printr-o procedură de urgență, profitând de prevederile legii insolvenței și reușind să blocheze o perioadă scoaterea la licitație a restului lucrărilor.

Într-un final, CNAIR lansează licitația în 20.07.2021, se depun doar 3 oferte în 30.09.2021 și, surpriză, câștigătorul inițial este asocierea Trameco-Drum Asfalt. Vă spune ceva? Vedeți episoadele 2: https://bit.ly/3aoSMU3 și 3: https://bit.ly/3Mq2bs4.

Dar nu se termină aici. Strabag a depus contestație și a câștigat (parțial) la CNSC, atât Strabag cât și Trameco-Drum Asfalt făcând recursuri la Curtea de Apel București, ambele respinse de curând. Pe românește? Mingea este acum la CNAIR care trebuie să reevalueze oferta Trameco-Drum Asfalt, să emită un nou raport al procedurii cu un (nou?) câștigător și apoi urmează încă o rundă de contestații!

Dacă responsabilii CNAIR întârzie reevaluarea și contestațiile ne duc iarăși în instanță, atunci probabil că abia la anul vom afla cine va strânge cioburile după Straco și va reuși să unească Târgu Mureș de Cluj-Napoca pe Autostrada A3.

sursa: https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/2221671718006823

Comentarii

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Related articles

La volan prin cartierul Lut sub efectul a 4 droguri

La data de 25 iunie a.c., în jurul orei 03.30, polițiștii din cadrul Poliției municipiul Câmpia Turzii au...

Medicul, Tiberiu Vedean, este NEVINOVAT!

In cursul zilei de ieri, o persoana a adus alegatii foarte grave medicului, Tiberiu Vedean. Initial, RefleqtMedia a publicat stirea care...

Doamnele de la Baza 71 Aeriana s-au imbracat in IE

IA românească, un mijloc de promovare a identităţii românilor Astăzi sărbătorim naşterea Sfântului Ioan Botezătorul şi Sânzienele. Tot astăzi,...
spot_img

Primăria Câmpia Turzii: Proiect supus dezbaterii publice

  În temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (1) și alin. (2) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, Primăria Municipiului Câmpia Turzii...
%d bloggers like this: