spot_imgspot_img
spot_img

Pe aceeași temă

te-ar putea interesa

Haha, chiar credeați că PSD și PNL se urăsc?

Hai să vedeți cum o să reușesc, prin acest...

👥Parteneriatele generează performanță! Vă mulțumim!

🎓Educația este unul dintre pilonii esențiali ai unei societăți...

Iată cum s-a petrecut accidentul de la Copăceni

IPJ Cluj a prezentat detalii despre dinamica accidentului rutier...

ATENȚIE! Restricțiile pe A3, Gilău, continuă

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj a remis...

Fost chiriaș a distrus bunurile dintr-un apartament

Fost chiriaș a pătruns prin efracție și a distrus...

AMoS ED : De ce bullying-ul este atât de greu de soluționat?

Bullying-ul este o problemă răspândită la nivel global, comparabilă cu o epidemie. Conform unui studiu realizat de UNESCO Institute of Statistics, o treime dintre tinerii din întreaga lume sunt afectați de acest fenomen. Această „boală” se instaurează în fazele incipiente ale vieții sociale și anume în perioada copilăriei și produce efecte negative care urmăresc suferindul chiar și în perioada maturității. Printre efectele negative cu care se confruntă victimele sunt: izolarea socială, scăderea stimei de sine și scăderea performanțelor academice.

Din păcate, bullying-ul este extrem de greu de ameliorat în școli, ceea ce face necesare activitățile anti-bullying constante și diversificate pentru a produce efecte reale în rândul elevilor. Unul dintre motivele principale pentru care bullying-ul este atât de dificil de înlăturat este inhibarea victimelor, care adesea aleg să se retragă și să nu participe la activitățile desfășurate, simțindu-se rușinate de ipostaza de victimă în care se află.

Mai mult decât atât, simpla moralizare sau amenințare cu consecințe legale nu funcționează. De ce? Unii adolescenți ajung agresori deoarece nu reușesc să-și stăpânească impulsivitatea, iar adesea se confruntă cu o stimă de sine scăzută, au probleme acasă sau au nevoie de atenție.  Aceste aspecte nu le scuză comportamentul dar indică posibile soluții.

AMoS a abordat prin proiectul „Din Suflet” care s-a derulat pe o perioadă de 1 an, mai multe strategii:

Activitățile anti-bullying au fost moderate de către animatori socio-educaționali, costumați în mascote, pentru a stârni interesul celor mici, crescând astfel retenția informației.

S-au utilizat jocuri interactive precum joc de rol, prin care cu ajutorul unor animăluțe de pluș s-au creat scenarii de bullying pentru a nu face referință la cazuri de bullying din viața lor, prevenindu-se astfel inhibarea elevilor. Aceștia au trecut alături de animatorul socio-educational printr-un proces de analiză al emoțiilor plușurilor, iar apoi au venit cu sugestii de gestionare a conflictelor.

Pentru elevii care sunt impulsivi, au fost prezentate la clasă tehnici de auto-reglare emoțională, pe care să le folosească atunci când se simt că sunt pe cale să aibă un comportament nepotrivit. Printre care tehnici de respirație, vizulizare și număratul până la 10. Mai mult decât atât, s-au abordat diferite jocuri educaționale pentru dezvoltarea empatiei, precum mototolirea unei bucăți de hârtii din care au învățat că acțiunile lor au consecințe și sunt iremediabile, când au încercat să o aducă în forma inițială și nu a mai fost posibil

Folosindu-se aceste strategii proiectul a ajuns la rezultate uimitoare. 200 de elevi din mediul urban și 100 de elevi din mediul rural au dobândit competențe sociale și emoționale, scăzând șansa semnificativ ca acestea să devină victime sau chiar agresori. Au fost formați 15 animatori socio-educaționali, eroi împotriva bullying-ului, dornici să facă fapte bune. Iar, mai mult decât atât a fost conștientizat și sensibilizat un public de peste 20.000 de persoane cu privire la acest fenomen, contribuind la un aport mai mare de responsabilitate socială și compasiune.

Ce au spus profesorii și voluntarii despre activitățile din cadrul proiectului „Din Suflet” ?

„Ca profesor, am văzut cât de benefice au fost activitățile din proiectul „Din Suflet”. Aceste activități au ajutat elevii să gestioneze mai bine bullying-ul. Dar, fenomenul este dificil de eliminat și este nevoie de activități constante pentru a menține rezultatele pozitive.” (Profesor)

„Ca voluntar și animator socio-educațional în proiectul „Din Suflet”, am fost impresionat de cât de receptivi și deschiși au fost elevii la activitățile noastre. Jocurile interactive au captat imediat atenția copiilor și i-au ajutat să învețe despre bullying într-un mod distractiv și eficient. Este evident că astfel de activități trebuie să fie continue pentru a combate eficient bullying-ul.” (Voluntar)

Finalul proiectului „Din Suflet” ne trezește speranța că lumea poate fi un loc mai bun și că schimbarea este posibilă. Dacă am demonstrat că putem crea un mediu școlar mai prietenos în care elevii se pot dezvolta armonios, haideți să ne unim eforturile pentru a asigura continuitatea proiectului prevenind ca copiii noștri să devină victime ale acestui fenomen devastator.

Fiecare gest contează. Fiecare acțiune schimbă vieți. Dacă doriți să sponsorizați continuitatea acestui proiect apelați la AMoS ED la adresa de email mobilitatesocială@gmail.com sau la numarul de telefon 0799 443 353.

.

Proiectul “Din Suflet” a fost finanțat prin programul Corpul European de Solidaritate al Uniunii Europene și se încheie la data de 30 iunie 2024.

spot_img
spot_img