spot_imgspot_img
spot_img

Cristian Haiduc, PROVIDENȚIAL în continuitatea Programului Anghel Saligny

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
spot_img

Deși Programul Anghel Saligny este o mană cerească pentru primari, în special pentru cei din mediul rural, din cauza unor norme prezente în OUG 95/2021 privind aprobarea PND Anghel Saligny, acest program NU PUTEA FI IMPLEMENTAT de majoritatea beneficiarilor.

Asta… până astăzi, când ghirișeanul, Cristian Haiduc, subsecretar de stat în Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, a venit în fața plenului Camerei Deputaților, pentru a expune problemele cu care se confruntă primarii.

„Astăzi am susținut în ședința de plen a Camerei Deputaților proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.47/2024 privind abrogarea unor prevederi din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny”, PL-x nr. 358/2024 https://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect….

Prin această ordonanță s-au abrogat o serie de prevederi din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.95/2021, astfel încât beneficiarii Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny” să poată depune documentaţia necesară încheierii contractelor de finanţare, să efectueze procedurile de achiziţie publică şi să realizeze investiţia în perioada de derulare a programului, respectiv cel târziu până la data de 31 decembrie 2028, fără a fi condiţionaţi de termene şi fără a genera întârzieri în derularea investiţiei. Măsurile preconizate flexibilizează procedurile şi sunt în măsură să sprijine autorităţile locale pentru obţinerea finanţării pentru investiţiile în sistemele de alimentare cu apă şi canalizare, drumuri, poduri, alimentare cu apă şi gaze.

După adoptarea de Camera Deputaților, în calitate de Cameră decizională, proiectul de lege urmează a fi transmis Preşedintelui României, spre promulgare.”, a declarat Haiduc pe rețelele de socializare.

Astfel, prin OUG adoptată astăzi s-au abrogat următoarele articole din OUG-ul inițial:

„(7) Pentru obiectivele de investiții prevăzute la alin. (6) lit. b), beneficiarii trebuie să realizeze lucrările la sistemele de alimentare cu apă și canalizare în termen de maximum 2 ani de la data includerii în lista prevăzută la art. 6 alin. (3).”

„(6) În situația în care beneficiarii nu transmit documentele necesare încheierii contractelor de finanțare în termen de 2 ani de la aprobarea listelor obiectivelor de investiții prevăzute la alin. (3), obiectivul de investiții pentru care nu au fost transmise documentele va fi eliminat din listă.(7) Prin excepție de la alin. (6), pentru obiectivele de investiții prevăzute la art. 4 alin. (6) lit. b), în situația în care beneficiarii nu transmit documentele necesare încheierii contractelor de finanțare în termen de 2 ani și 6 luni de la aprobarea listelor obiectivelor de investiții prevăzute la alin. (3), obiectivul de investiții pentru care nu au fost transmise documentele va fi eliminat din listă.”

Astfel, prin aceste modificări legislative, MAJORITATEA UAT-urilor care au primit bani prin PND Anghel Saligny pot semna contractele de finanțare și pot derula proiectele.

https://carierapeprimulplan.ro/index.php/inscriere-grup-tinta/spot_img

Related articles

VIDEO: Incendiu intenționat la Câmpia Turzii

Echipajul SVSU intervine chiar acum la un incendiu GRAV...

Consiliul Local Turda: O agendă încărcată pentru ședința din 26 august 2025

Consiliul Local Turda se reunește într-o ședință ordinară, online,...

Hoață la Câmpia Turzii! VIDEO

Atenție, proprietari de magazine, și nu numai! Am fost...

Cuplurile „de aur” ale Comunei Mihai Viteazu, premiate de administrația locală

Primăria comunei Mihai Viteazu, în numele comunității, adresează un...

Exercițiu de salvare din pereții Cheilor Turzii

Un nou exercițiu complex, parte a pregătirii medicale și...
spot_imgspot_img
Bucur Ovidiu Adrian
Bucur Ovidiu Adrianhttp://refleqtmedia.ro/
Jurnalist, cu 14 ani de experiență. Specializat în investigații și articole de presă din domeniile: administrativ, politic, social