În vremuri de pandemie, în care se vorbește despre solidaritate și responsabilitate, medicii de familie turdeni dau dovadă de exact contrariul.
Potrivit unor informații care ne-au parvenit din sistem, deși ei au ca obligație monitorizarea pacienților COVID-19 care sunt izolați la domiciliu, medicii de familie îi îndeamnă pe proprii lor pacienți să se adreseze … AMBULANȚEI.
Ieri, de exemplu, aproximativ 14 pacienți din zona Turda – Câmpia Turzii, care sunt izolați la domiciliu cu COVID-19, au telefonat la 112 pentru a cere … „consult de la ambulanță”.
Articolul 3 din Regulamentul de Organizare și Funcționare al Serviciilor Județene de Ambulanță din România specifică următoarele: Serviciul de ambulanţă judeţean are ca scop principal acordarea asistenţei medicale de urgenţă prespitalicească şi transportul medical asistat, respectiv consultaţii de urgenţă la domiciliu si transport sanitar neasistat, utilizând, după caz, personal medical superior şi/sau mediu calificat la diferite niveluri, precum şi conducători auto formaţi ca ambulanţieri.
Păi … unde este urgența la un pacient care nu are poftă de mâncare, la un pacient cu nasul înfundat sau la unul care se simte slăbit și declară LA 112 că are saturația 98%?
RefleqtMedia a cerut un punct de vedere domnului prefect, Szillard Tașnadi.
„Medicii de familie trebuie să ofere consultul necesar sau, după caz, să-i programeze pe pacienți la un centru de evaluare. Practic sunt și primele cadre cu care, în mod normal, pacient confirmat trebuie să intre în legătură.”, a declarat Prefectul de Cluj.
Ei bine, realitatea din teren demonstrează exact contrariul!