Jurnalistul clujean, Ionel Lespuc, care are ștate vechi în mass-media și care momentan coordonează proiectul Media9, a realizat un reportaj vis-a-vis de o bretea-fantomă de pe tronsonul de autostradă dintre Turda și Gilău.
„La kilometrul 38 al Autostrăzii Turda – Gilău, în zona Vălișoara – Ciurila, a apărut o bretea. Nu este una oficială, ci una nemarcată, nesemnalizată, care nu apare pe vreo hartă. Bechtel avea aici o stație de betoane. Acum zece ani, americanii au lăsat pregătită zona pentru ieșire, dar CNAIR a postat niște blocuri de beton care să blocheze drumul.
Localnicii au decis să îndepărteze baricada și să intre – cu orice riscuri – pe autostradă. Intrarea/ieșirea de pe A3 de la kilometrul 38 le este utilă locuitorilor din zona montană a județului, altfel ignorați de CNAIR.”, se arată pe site-ul coordonat de Ionel Lespuc.
Jurnalistul chiar a filmat modul în care este folosită această bretea de autostradă de către localnicii din Vălișoara și din toată zona de munte a județului Cluj.
Povestea acestei bretele de autostradă descrie cât mai elocvent incompetența din CNAIR și din DRDP Cluj.
Turco-americanii de la Bechtel au lăsat pe tronsonul Turda – Gilău, patru ieșiri pregătite pentru a fi continuate de CNAIR … dintre acestea, NICIUNA nu a fost finalizată.
La fel se întâmplă și cu zonele destinate serviciilor, care stau în paragină, deși s-ar putea dezvolta afaceri foarte profitabile pentru CNAIR.
Narcis Neaga, directorul CNAIR-ului, probabil că nici nu știe despre aceste probleme.