fbpx
spot_img
spot_img

10 metode naturale de a-ti ajuta imunitatea

spot_img
spot_img
spot_img

De citit

spot_img
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Ideea de a-ti ajuta imunitatea este una tentanta, dar – din punct de vedere stiintific – nu exista o legatura directa si dovedita intre stilul de viata si o functie imunitara imbunatatita. Sistemul imunitar nu este o entitate singulara, ci este compus dintr-o multitudine de celule, care necesita echilibru si armonie pentru functionarea corecta si care raspund diferit la microbi diferiti. Iar ideea de a-ti mari numarul de celule imunitare nu e neaparat una buna: pe care celule trebuie sa te axezi si in ce numar, avand in vedere ca organismul produce constant mai multe celule imunitare (limfocite) decat foloseste?

Dar asta nu inseamna ca stilul tau de viata nu este primul pas spre o imunitate puternica: fiecare componenta a orgnanismului tau functioneaza mai bine atunci cand este protejata de atacurile mediului extern si este ajutata de strategii sanatoase de lifestyle.

1. Lasa-te de fumat.

Tigarile submineaza sistemul imunitar de aparare si cresc riscul de bronsita, pneumonie, cancer si infectii ale urechii/otita medie acuta (in cazul copiilor). Fumatul are un impact negativ asupra imunitatii adaptative (specifice, dobandite in timpul vietii, dupa contactul cu agentii patogeni) si innascute (nespecifice, mostenite din nastere). Si poate creste sansele de a dezvolta raspunsuri imunitare paogenice nocive.

2. Bea apa destula, pentru o hidratare corespunzatoare.

Hidratarea este extrem de importanta nu numai cand esti bolnava, ci si in fiecare zi in care te simti bine. Pentru a functiona la nivel optim, organismul tau are nevoie de apa, in care poti adauga o felie de lamaie (pentru un plus de Vitamina C, care poate reduce efectele si durata racelii, conform unei cercetari din 2013).

3. Mananca sanatos, variat si echilibrat.

Ca orice alta armata, sistemul imunitar are nevoie de un stomac plin cu ce trebuie, pentru a functiona. Saracia si subnutritia cresc vulnerabilitatea la boli infectioase si deficientele de micronutrienti modifica raspunsul imunitar – deci consuma legume, fructe, leguminoase, cereale integrale, nuci si seminte, pentru o alimentatie corecta. Antioxidantii, zincul, magneziul si vitaminele B6, C si E sunt necesare unei imunitati sanatoase si le poti obtine din citrice, banane, kiwi, ardei grasi rosii, broccoli, spanac, cereale integrale, cartofi in coaja, rosii, seminte de floarea-soarelui, migdale. Consuma si usturoi (antibacterian si antiviral), si turmeric (antiinflamator plin de curcumina), si ghimbir (care lupta cu inflamatia).

4. Posteste intermitent.

Cand un animal se imbolnaveste, se opreste din mancat si isi canalizeaza instinctiv energia catre sistemul imunitar, odihna si vindecare. In cazul oamenilor, postul intermitent reduce riscul bolilor, da o mana de ajutor proceselor biologice si canalizeaza energia (care se pierde de obicei prin digestie) pe reglarea imunitatii si autofagie (metoda prin care organismul omoara celulele afectate, care provoaca inflamatie si boala).

5. Fa sport si miscare.

Activitatea fizica regulata este izvorul tineretii si unul dintre stalpii unei vieti sanatoase si longevive, putand contribui astfel si la o imunitate solida: promoveaza circulatia (ceea ce permite celulelor imunitare si anticorpulor sa circule rapid prin organism si sa isi faca treaba eficient, conform unei cercetari din 2003), creste temperatura corporala (imitand febra si ajutand corpul sa lupte cu infectiile, noteaza un studiu din 2016) si poate contribui la eliberarea de imunoglobuline (care protejeaza impotriva bolilor si pot incetini eliberarea hormonilor de stres, conform unei analize din 2005).

 

Citește continuarea aici

Comentarii

- Advertisement -
- Advertisement -

Alte articole

spot_img
spot_img
spot_img

Ultimele știri

%d bloggers like this: