๐— ๐—ถ๐—ป๐—ถ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐˜‚๐—น ๐—๐˜‚๐˜€๐˜๐—ถ๐˜ฬฆ๐—ถ๐—ฒ๐—ถ ๐—ฎ ๐—ณ๐—ถ๐—ป๐—ฎ๐—น๐—ถ๐˜‡๐—ฎ๐˜ ๐—ฝ๐—ฟ๐—ผ๐—ถ๐—ฒ๐—ฐ๐˜๐˜‚๐—น ๐—ฑ๐—ฒ ๐—Ÿ๐—ฒ๐—ด๐—ฒ ๐—ฝ๐—ฟ๐—ถ๐˜ƒ๐—ถ๐—ป๐—ฑ ๐˜€๐˜๐—ฎ๐˜๐˜‚๐˜๐˜‚๐—น ๐—ฝ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐—ผ๐—ป๐—ฎ๐—น๐˜‚๐—น๐˜‚๐—ถ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ฝ๐—ฟ๐—ผ๐—ฏ๐—ฎ๐˜ฬฆ๐—ถ๐˜‚๐—ป๐—ฒ

spot_imgspot_img
รŽn data de 18.11.2022, proiectul de Lege privind statutul personalului de probaศ›iune a fost propus spre avizare Consiliului Economic ศ™i Social, รฎn urma finalizฤƒrii avizฤƒrii interministeriale.
ย 
Prin acest proiect, se รฎntฤƒreศ™te rolul important pe care l-a dobรขndit personalul de probaศ›iune รฎn รฎnfฤƒptuirea actului de justiศ›ie รฎn Romรขnia, intervenศ›ia consilierilor de probaศ›iune fiind esenศ›ialฤƒ รฎn cursul procesului penal, precum ศ™i รฎn etapa de executare a sancศ›iunilor ศ™i mฤƒsurilor neprivative de libertate.
ย 
Proiectul de act normativ a fost elaborat la nivelul conducerii Ministerului Justiศ›iei ศ™i dezbฤƒtut cu organizaศ›iile sindicale ศ™i asociaศ›iile profesionale de la nivelul sistemului de probaศ›iune.
ย 
Proiectul este necesar ศ™i ca urmare a intrฤƒrii รฎn vigoare a Legii nr. 252/2013 privind organizarea ศ™i funcศ›ionarea sistemului de probaศ›iune, care extinde, รฎn mod semnificativ, atribuศ›iile ศ™i responsabilitฤƒศ›ile ce revin acestuia, dar ศ™i lฤƒrgirea sferei de situaศ›ii รฎn care este necesarฤƒ intervenศ›ia consilierilor de probaศ›iune, atรขt pe parcursul procesului penal, cรขt ศ™i รฎn etapa de executare a hotฤƒrรขrilor judecฤƒtoreศ™ti.
ย 
Actul normativ, care reglementeazฤƒ primul statut al personalului de probaศ›iune, este un obiectiv din Programul de Guvernare 2021-2024 ศ™i este prevฤƒzut รฎn Planul de acศ›iune pentru perioada 2020-2025, elaborat รฎn vederea executฤƒrii hotฤƒrรขrii-pilot Rezmiveศ™ ศ™i alศ›ii รฎmpotriva Romรขniei.
ย 
๐—˜๐—น๐—ฒ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜๐—ฒ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ฐ๐—ผ๐—ป๐˜๐—ฒ๐˜…๐˜
Serviciile de probaศ›iune pun รฎn executare mฤƒsurile ศ™i sancศ›iunile penale neprivative de libertate: amรขnarea aplicฤƒrii pedepsei, suspendarea executฤƒrii pedepsei sub supraveghere, liberarea condiศ›ionatฤƒ รฎn cazul adulศ›ilor ศ™i toate cele patru mฤƒsuri educative neprivative de libertate รฎn cazul minorilor โ€“ stagiul de formare civicฤƒ, supravegherea, consemnarea la sfรขrศ™it de sฤƒptฤƒmรขnฤƒ, asistarea zilnicฤƒ.
ย 
รŽn anul 2021, sistemul de probaศ›iune a gestionat supravegherea a peste 100.000 de persoane sancศ›ionate penal. 75% dintre aceste persoane au avut impusฤƒ obligaศ›ia de a presta muncฤƒ neremuneratฤƒ รฎn folosul comunitฤƒศ›ii, iar 60% obligaศ›ia de a participa la un program de reintegrare socialฤƒ. 67.016 de persoane se aflau รฎn continuare รฎn evidenศ›e la 31.12.2021, iar 36.883 au ieศ™it din evidenศ›ele sistemului de probaศ›iune, รฎn perioada 01.01.2021 โ€“ 31.12.2021.
ย 
Raportat la elementul de buget, suma alocatฤƒ unei persoane aflate รฎn evidenศ›a sistemului de probaศ›iune, pentru executarea unei mฤƒsuri sau sancศ›iuni neprivative de libertate, a fost, รฎn anul 2021, de 258,16 euro/ an, mฤƒsurile ศ™i sancศ›iunile comunitare pe care sistemul de probaศ›iune le gestioneazฤƒ presupunรขnd un cost mult mai redus comparativ cu sancศ›iunile pe care sistemul penitenciar le administreazฤƒ.
ย 
spot_img
%d