web analytics
Home Uncategorized Liberalii clujeni MINT ȘI MANIPULEAZĂ din nou - RefleqtMedia vă arată DE...

Liberalii clujeni MINT ȘI MANIPULEAZĂ din nou – RefleqtMedia vă arată DE CE NU A TRECUT proiectul autostrăzii Iași – Târgu Mureș

- Publicitate -

Pe ordinea de zi a ședinței Camerei Deputaților de ieri, 6 noiembrie 2018, s-a aflat proiectul de lege privind aprobarea Obiectivului de investiţii “Autostrada Iaşi-Târgu Mureş, Autostrada Unirii” – PL-x 557/2017; lege ordinară.

Acest proiect a fost respins, astfel că PNL Cluj a dat un (să-i zicem) comunicat de presă prin intermediul căruia a murdărit, efectiv, imaginea deputaților Cristina Burciu și Cornel Itu.

„Ei sunt parlamentarii #PSD Cluj care au votat împotriva amendamentului privind aprobarea obiectivului de investiții pentru autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni. Ei au votat NU în Parlamentul României.

Mai îndrăznești sa crezi în România lor?

❌PSD-ALDE-UDMR – NU pentru autostrada A8❗️❗️❗️
❌ CRISTINA BURCIU Deputat PSD – Nu pentru autostrada A8
❌ CORNEL ITU Deputat PSD – NU pentru autostrada A8

Accesând următorul link: https://bit.ly/2DpCSXR aveți dovada cum parlamentarii #PSD Cluj, vor să mențină România izolată de investiții!

Le solicităm cetățenilor care le-au acordat votul la alegerile parlamentare din 2016 să se prezinte la cabinetele lor parlamentare și să le solicite demisia!”, au spus liberalii clujeni.

Doar că … stai așa că nu-i așa, vorba românului. RefleqtMedia.ro a citit stenograma ședinței, din care putem spicui următoarele:

„Domnul Ştefan-Alexandru Băişanu:

Bună ziua!

Doamnelor,

Domnilor,

ALDE a susţinut în Comisia pentru transporturi trecerea acestei iniţiative legislative, dar ar trebui să facem vorbire despre lucruri serioase.

Sub nicio formă, nu o lege poate reglementa chestiunea construirii unei autostrăzi, ci trebuie dată o hotărâre de Guvern, care să-şi urmeze paşii, ca atare.

Prin urmare, vreau să vă spun că mai există o lege pentru o autostradă specială, la Satu Mare, de vreo 12 ani votată. Legea există, autostrada aşteaptă.

Ca principiu, bucovinean fiind, moldovean fiind, e clar că voi susţine până la capăt o autostradă, Suceava-Târgu Mureş sau Iaşi-Târgu Mureş, la care să se lipească toate judeţele din Moldova.

Dar, conform unor studii făcute de o societate serioasă, s-a demonstrat că, dacă am face de la Bacău la Braşov o autostradă şi de la Suceava la Cluj o altă autostradă, sumele necesare construirii celor două autostrăzi ar fi egale cu sumele necesare construirii autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş.

Cred că trebuie să ne gândim mai serios la oportunităţile financiare pe care le are România şi la posibilitatea de a face două autostrăzi, în loc de una la acelaşi preţ.

Vă mulţumesc.”, se arată în stenograma ședinței.

Ba mai mult, deputatul Cătălin Drulă a precizat că: „În comisie am adus o serie de amendamente pentru a îmbunătăţi forma legii, amendamente care au fost asumate în numele Comisiei pentru transporturi – şi le mulţumesc colegilor de acolo pentru asta. Este vorba despre precizarea punctului de conexiune cu Republica Moldova. Autostrada era trecută doar în forma Târgu Mureş-Iaşi, şi, după amendament, este clar că merge până la Râul Prut. Este vorba despre obligaţia de a asigura finanţare, anual, pentru acest obiectiv de investiţii, conform necesarului.

Deci, orice Lege a bugetului de stat, pe viitor, prin care nu se alocă bani, conform necesarului solicitat de Ministerul Transportului, va trebui să deroge explicit de la Legea autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi, ceea ce cred că este un lucru bun, pentru că va fi clar, politic, că se sabotează şi se subfinanţează acest obiectiv de investiţii.

Acest proiect de lege mai prevede că ministerul responsabil este Ministerul Transporturilor, astfel încât să nu facem autostrăzi la Comisia de prognoză, pentru că, până la urmă, Ministerul Transporturilor gestionează transporturile în această ţară. Şi am introdus acolo, împreună cu colegii, un termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii, în care procedurile necesare realizării acestui obiectiv de investiţii trebuie începută, adică acele proceduri de achiziţii publice, achiziţii care trenează de doi ani.”.

În fapt, acest proiect de lege a fost o mișcare politico-electorală, inițiată de deputatul de Mureș – Emil-Marius Pașcan.

„Trebuia să iau cuvântul în calitate de iniţiator, fiindcă subsemnatul, în calitate de deputat de Mureş, în mod simbolic, împreună cu Petru Movilă, deputat de Iaşi, făcând legătura între cele două destinaţii ale acestei autostrăzi, am iniţiat acest proiect legislativ la care s-au raliat, înainte de toţi ceilalţi colegi parlamentari ai partidului Mişcarea Populară, şi, mai apoi, foarte mulţi colegi, transpartinic, din cam toate celelalte formaţiuni politice.

Vă mulţumesc!

V-am mai mulţumit şi anterior, vă mulţumesc şi acum.

Este un proiect necesar. Personal, consider că România nu are alte priorităţi astăzi, decât cele legate de dezvoltarea infrastructurii, implicit, acestea fiind o garanţie şi reprezintă un pilon de stabilitate pentru dezvoltarea şi stabilitatea României pe termen lung.”, a declarat acesta.

Ca atare, CAMERA DEPUTAȚILOR NU A RESPINS CONSTRUCȚIA AUTOSTRĂZII IAȘI-TÂRGU MUREȘ-UNGHENI, ci a solicitat o procedură reală și transparentă, prin adoptarea unei Hotărâri de Guvern care să reprezinte imboldul pentru această investiție.

Pe de altă parte, așa cum a declarat deputatul, Ștefan – Alexandru Băișanu, cu banii pentru această autostradă faci două care să străbată Moldova – deci, haideți, domnilor liberali, să nu mai aruncăm cu rahat în balon!

- Advertisement -

RefleqtMedia pe rețelele de socializare

2,700FansLike
540FollowersFollow
400FollowersFollow
328SubscribersSubscribe

Citește

- Advertisement -

Ultimele știri

- Advertisement -