fbpx
HomeȘtiri din TurdaEste Salina Turda un mecanism de sifonat bani publici către mass-media? Cât...
spot_img
spot_img

Este Salina Turda un mecanism de sifonat bani publici către mass-media? Cât de eficientă este publicitatea plătită de Salina Turda în presă?

spot_img
- Publicitate -
spot_img

Pornind de la o statistică privind numărul de turiști care trec porțile Salinei Turda, prezentată de echipa de P.R. a primarului municipiului Turda, Cristian Matei, RefleqtMedia a întreprins o investigație amplă pentru a vedea cât de eficiente sunt cheltuielile cu publicitatea în mass-media locală, județeană și regională pe care Salina Turda le-a întreprins în anul 2017.

Bunăoară, în 2017, suma bugetată de Salina Turda pentru publicitate a fost de 108.000 lei (1 miliard 80 de milioane lei vechi).

Acești bani au fost împărțiți pe 6 loturi (presă scrisă locală, județeană și regională respectiv presă online locală, județeană și regională), fiecare lot însumând 18.000 de lei (1500 lei/lună)

Au fost atribuite, așadar, 6 contracte de servicii publicitare în mass-media, cu următoarea adresabilitate:

Presă scrisă locală – Public țintă: locuitorii Municipiului Turda – tiraj minim 2000 exemplare/ediție
Presă online locală – Public țintă: locuitorii Municipiului Turda – audiență minimă 100.000 de unici/lună (fără a se specifica proveniența unicilor)
Presă scrisă județeană – Public țintă: locuitorii județului Cluj – tiraj minim 5000 exemplare/ediție
Presă online județeană – Public țintă: locuitorii județului Cluj – audiență minimă 100.000 de unici/lună (fără a se specifica proveniența unicilor)
Presă scrisă regională – Public țintă: locuitorii județului Cluj și ai județelor limitrofe (Sălaj, Bihor, Mureș, Alba, Bistrița Năsăud) – tiraj minim 5000 exemplare/ediție
Presă online regională – Public țintă: locuitorii din Transilvania – audiență minimă 100.000 de unici/lună (fără a se specifica proveniența unicilor).

În urmă cu o săptămână, RefleqtMedia a solicitat o statistică privind proveniența turiștilor care au vizitat Salina Turda în cele 12 luni ale lui 2017. În conformitate cu răspunsul precizat de Salina Turda, din cei 610797 de turiști care au trecut porțile obiectivului turistic, aproximativ 65% erau din România.

La un calcul simplu, observăm că 65% din 610797 este 397018 (scriem cifre exacte, că aproximările sunt neprofesioniste).

Ei bine, din cei 397018,05 turiști români care au vizitat Salina Turda, DOAR 12% SUNT DIN JUDEȚUL CLUJ, adică 47642.

Să zicem că toți, dar absolut toți au fost atrași la Salină de publicitatea online și scrisă din presa locală și județeană, adică pentru a se aduce la Salina Turda toți cei 47642 de turiști s-au cheltuit 72.000 de lei (pentru că atâția au fost alocați de Salină în caietul de sarcini din 2017). Desigur, realitatea ne spune că nu toți cei 47642 de turiști au văzut machetele publicitare, pentru că publicitatea „din gură în gură” încă funcționează în România.

Cu alte cuvinte, pentru fiecare turist din județul Cluj care a trecut pragul Salinei, s-a cheltuit 1,51 lei pentru publicitate.

Acum să analizăm cât plătesc serviciile de AdSense, AdWords și publicitate Cost Per Person sau Cost Per Click.

Profitshare.ro, unul dintre cele mai mari servicii de profil, plătește 0,03 euro pentru fiecare persoană care vede o machetă de publicitate, 0,03 euro reprezintă 13 BANI, nicidecum 1,51 LEI, cum se presupune că a plătit Salina Turda în 2017.

Concluziile le trageți singuri!

Acum să analizăm altceva, mai exact dispozițiile din caietul de sarcini pentru mass-media online.

La toate palierele, deși s-au stabilit diverse publicuri țintă, NICĂIERI NU S-A STIPULAT CA SUMA UNICILOR SĂ FIE DIN PUBLICUL ȚINTĂ. Cu alte cuvinte, deși pentru publicitatea pe portal online local s-a solicitat 100.000 de unici, NIMENI NU A SPUS CĂ ACEI UNICI TREBUIE SĂ FIE DIN TURDA, deși publicul țintă vizat era cel din Turda.

La fel s-a întâmplat și în cazul portalurilor online județene și regionale, unde s-au solicitat unici, dar nu s-a precizat de unde.

Motivul este simplu, niciunul dintre portalurile online vizate și care, ulterior, au câștigat sumele precizate în caietele de sarcini, nu ar fi îndeplinit obiectivele trasate de Salina Turda.

Repetăm: CONCLUZIILE LE TRAGEȚI SINGURI!

Comentarii

- Advertisement -
spot_img
- Advertisement -

RefleqtMedia pe rețelele de socializare

2,851FansLike
562FollowersFollow
356SubscribersSubscribe

Citește

- Advertisement -

Ultimele știri

- Advertisement -

Comentarii

%d bloggers like this: