spot_imgspot_img
spot_img

Infrastructura rutieră a României în 2025: Ce autostrăzi și drumuri expres sunt deschise și ce lucrări sunt în desfășurare

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
spot_img

Autor: Andrei Stănescu

România face pași semnificativi în dezvoltarea infrastructurii rutiere, cu numeroase autostrăzi și drumuri expres deschise circulației sau aflate în diferite stadii de execuție. Iată o imagine completă a stadiului lucrărilor și termenelor estimate pentru cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră la nivel național:


Autostrada A0 – Centura București

  • Sud: Loturile A2–Jilava (16,9 km) și Jilava–DN6 (16,3 km) sunt deschise. Lotul DN6–A1 (18 km) are lucrări întârziate, cu termen estimat în mai 2025.
  • Nord: Loturile DN1/Corbeanca–DN2/Afumati (19 km) și o porțiune de 2,3 km din DN2–DN3/Cernica sunt deschise. Restul de 6,3 km urmează în 2025. Loturile DJ601–DN1 (17,5 km) și DN3–A2 (4,47 km) sunt în lucru, cu finalizare în 2025-2026.

Autostrada A1 – București – Nădlac

  • Deschisă integral între București și Pitești (109,6 km).
  • Pitesti–Sibiu: Doar secțiunea 1 (Sibiu–Boita, 13,2 km) este deschisă. Restul este în lucru cu termene între 2025 și 2027.
  • Centura Sibiu + Sibiu–Orăștie–Deva: Deschise complet.
  • Lugoj–Deva: Deschis cu excepția a 13,5 km între Margina–Holdea, programat pentru 2026.
  • Lugoj–Nădlac: Toate segmentele sunt funcționale.

Autostrada A2 – București – Constanța

  • Complet deschisă: 202,8 km.

Autostrada A3 – București – Borș (Transilvania)

  • Deschis: București–Ploiești (65,2 km), Târgu Mureș–Gilău (103,5 km), Gilău–Nădășelu (9,5 km), Nușfalău–Suplacu de Barcău (13,6 km), Biharia–Borș (5,4 km).
  • În lucru: Nădășelu–Mihăiești, Mihăiești–Zimbor, Zimbor–Poarta Sălajului, Suplacu de Barcău–Chiribiș, Chiribiș–Biharia (toate pentru 2025-2026).
  • Licitații în desfășurare: Poarta Sălajului–Zalău–Nușfalău.
  • Secțiunea Brașov–Târgu Mureș a fost eliminată.

Autostrada A4 – Centura Constanței

  • Traseul inițial (21,8 km) este complet deschis. În desfășurare este licitația pentru extinderea spre Olimp (30,6 km).

Autostrada A6 – Balint – București

  • Deschisă: Balint–Centura Lugoj (10,5 km).
  • Licitații în desfășurare pentru traseul Craiova–Târgu Jiu, împărțit în 6 loturi, parte autostradă, parte drum expres.

Autostrada A7 – Autostrada Moldovei (Ploiești – Pașcani)

  • Deschis: Dumbrava–Mizil (21 km), aproape toată Buzău–Focșani (79 km), Centura Bacău (16,3 km).
  • În lucru: restul secțiunilor Ploiești–Buzău și Focșani–Bacău–Pașcani, toate cu termene în 2025.
  • În licitație: Pașcani–Suceava (2 loturi), Suceava–Siret (în pregătire).

Autostrada A8 – Autostrada Unirii (Târgu Mureș – Ungheni)

  • În execuție: Târgu Mureș–Miercurea Nirajului și Leghin–Târgu Neamț, finalizare în 2026.
  • În licitație: Miercurea Nirajului–Leghin (5 loturi).
  • În pregătire: Târgu Neamț–Iași–Ungheni. Podul peste Prut (1,1 km) este în construcție, finalizare 2026.

Autostrada A9 – Timișoara – Moravița

  • Două loturi în licitație: Remetea Mare–Jebel (35,7 km), Jebel–Moravița (33,5 km).

Autostrada A10 – Sebeș – Turda

  • Deschisă integral: 70 km.

Autostrada A13 – Sibiu – Bacău

  • Secțiunea Sibiu–Făgăraș este în execuție pe toate cele patru loturi, cu termen în 2027.

Autostrada A14 – Autostrada Nordului (Oar – Suceava)

  • Licitație în derulare pentru Oar–Satu Mare (10,8 km, drum expres).

Drumuri expres aflate în dezvoltare

  • DEx4 Turda – Dej: Se lucrează la secțiunea A3–DN1 (5 km), deschidere în 2025.
  • DEx5A Bacău – Piatra Neamț: Licitație în derulare (51 km).
  • DEx6 Focșani – Galați: În execuție Braila–Galați (12,3 km), termen vara 2025; Braila–Focșani (73,5 km) în licitație.
  • DEx12 Craiova – Pitești: Tronsoanele I–III deschise integral; tronsonul IV deschis parțial, restul în primăvara 2025.
  • DEx16 Arad – Oradea: Traseu total de 120,5 km în licitație. Deschisă secțiunea Oradea–A3 (13 km), precum și A11 (3,5 km) în zona Arad.

Concluzie

România are peste 1.000 km de autostradă și drum expres deschiși circulației, cu sute de kilometri în lucru și zeci de proiecte aflate în licitație. Cu termene clare asumate pentru 2025–2027, următorii ani vor aduce conectivitate sporită între regiunile istorice, dezvoltare economică și confort sporit pentru șoferi.

https://carierapeprimulplan.ro/index.php/inscriere-grup-tinta/spot_img

Related articles

Atelierul de Palanețe se deschide în Cheile Turzii

Mâine, 20 iulie 2025, Atelierul de Palanețe și Dolce...

Huba Talas crește handbaliști la ACS Activ Luduș

Fostul component al AHC Potaissa Turda sau Steaua București,...

Victorie pentru Romania, la Campionatul European de Rugby

Cu Alessia Roberta Oltean in teren, nationala feminina de...

Horea Hudrea, ai dreptate!

Consilierul local PSD Turda, Horea Hudrea, a publicat urmatoarele: "În...

Traficul greu TREBUIE interzis în Turda! Vă cereți scuze, domnilor?

De o săptămână spune deputatul USR de Turda, Ciprian...
spot_imgspot_img