web analytics
Home Stiri - national Vezi cum vor funcționa hotelurile după 15 mai

Vezi cum vor funcționa hotelurile după 15 mai

- Publicitate -

Recomandări privind funcționarea unităților de cazare în regim hotelier

În contextul epidemiologic actual, având în vedere faptul că serviciile hoteliere
de cazare nu au fost suspendate în perioada stării de urgență, dar acestea nu au
funcționat datorită lipsei de clienți ca urmare a restricțiilor de circulație și având în
vedere că în perioada următoare hotelurile pot oferi aceste servicii de cazare, însa nu în
scop turistic, ci pentru motive precum deplasări în interes profesional, mentenanță, etc.,
în vederea protejării starii de sănătate a populației, se recomandă următoarele :


1. Hotelurile, prin specificul activitatii, sunt locuri în care oaspeții locuiesc temporar
într-un spațiu restrâns, în care există un grad ridicat de interacțiune între oaspeți și
angajați.


2. Aspectele care trebuie avute în vedere în mod deosebit sunt: cazarea oaspeților,
alături de serviciile implicite (alimente și băuturi, curățenie, organizarea
activităților etc.), și interacțiunile specifice acestor unități (oaspeți-oaspeți,
personal-oaspeți și personal-personal).


3. Fiecare membru al personalului trebuie să respecte cu strictețe măsurile de bază
pentru protejarea împotriva COVID-19, cum ar fi igiena mâinilor, distanțarea fizică,
evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii, respectarea igienei respiratorii, și
respectarea recomandărilor de a rămâne acasă și de a solicita asistență medicală,
dacă au simptome specifice bolii


4. Conducerea unității trebuie să adopte o atitudine responsabilă


5. Echipa de management ar trebui să dezvolte un plan de acțiune adaptat situației și
să-l pună în aplicare în conformitate cu recomandările autorităților locale și
naționale de sănătate publică, având ca scop prevenirea cazurilor, gestionarea
eficientă a cazurilor, și atenuarea impactului în rândul clienților și al personalului.


6. Echipa de management ar trebui să dispună de suficiente resurse umane și
economice pentru a asigura implementarea rapidă și eficientă a planului de
acțiune.


7. Planul de actiune poate fi evaluat zilnic sau ori de cate ori este nevoie si acesta
poate cuprinde/se poate referi, la urmatoarele :
a) Optimizarea comunicarii între conducere și personal, pentru a pre-defini o
politică de informare a oaspeților, dar și pentru a furniza și obține rapid
informații cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare și
pentru a cunoaște starea situației în orice moment.
b) Optimizarea comunicarii intre conducere si client, prin postere informative
pentru a crește impactul mesajelor cheie în rândul oaspeților, inclusiv
9
promovarea igienei mâinilor (spălarea pe mâini timp de cel puțin 20 de
secunde, pe toate părțile mâinii), și igiena respiratorie. De asemenea
personalul de la recepție trebuie să fie suficient de bine informat cu privire la
COVID-19, astfel încât să își poată îndeplini sarcinile în condiții de siguranță și
să poată preveni o posibilă transmitere a COVID-19 în cadrul unității. Acesta
trebuie să fie în măsură informeze oaspeții cu privire la politica unității în
materie de măsuri preventive adoptate sau alte servicii ce pot fi solicitate de
oaspeți (de exemplu, servicii medicale și farmaceutice disponibile în zonă sau
în unitate).

În plus, acesta ar trebui să sfătuiască oaspeții cu simptome
respiratorii să stea în camerele lor până când vor fi consultați de către un
medic – conducerea se va ocupa imediat de aceasta – și să poată oferi
recomandări de igienă de bază, dacă este nevoie. Personalul de la receptie,
trebuie sa asigure accesul la informații oficiale, actualizate, cu privire la
călătoriile către și dinspre țările sau zonele cu transmitere (COVID-19).
c) Se va stabili de catre echipa de management politica de ocupare a camerelor,
privind persoanele însoțitoare, în situația în care există un caz suspectat de
COVID-19. Cea mai recentă definiție a cazului suspectat de COVID-19 poate fi
accesată pe site-ul INSP. Pentru astfel de cazuri, în cadrul recepției, trebuie să
fie disponibile imediat numerele de telefon ale directiei de sanatate publica
judetene/a municipiului Bucuresti , pentru a putea fi utilizate ori de câte ori
există posibilitatea ca un oaspete să fie bolnav.
d) In cadrul recepției trebuie să existe o trusă medicală care să conțină:
– Dezinfectant/șervețele cu efect antibacterian pentru curățarea suprafețelor
(șervețele).
– Măști pentru față/ochi (separate sau combinate, scut facial, ochelari de protecție).
Trebuie menționat că măștile faciale de unică folosință pot fi utilizate o singură
dată (consultați Recomandările privind utilizarea măștii).
– Mănuși (de unică folosință)
– Șorț de protecție (de unică folosință)
– Halat medical lung, cu mâneci lungi
– Sac de unică folosință pentru deșeuri (pericol biologic)
e) Se vor promova măsurile de distanțare socială, curățarea mâinilor și igiena
respiratorie.
f) Principalele măsuri de prevenire a transmiterii de COVID-19 sunt distanțarea
socială, și efectuarea frecventă a igienei mâinilor și respectarea igienei
respiratorii. Aceste măsuri ar trebui reamintite oaspeților, ca o formă de
ospitalitate, deși probabil aceștia sunt deja familiarizați cu ele.
g) Distanțarea socială presupune abținerea de la îmbrățișare, pupat sau
strângerea mâinilor în cadrul interacțiunilor cu oaspeții, dar și cu personalul.
Aceasta presupune menținerea unei distanțe de cel puțin 1 m și evitarea
oricărei persoane care tușește sau strănută.
h) Igiena mâinilor înseamnă spălarea mâinilor în mod regulat și riguros cu un
dezinfectant de mâini pe bază de alcool, sau spălarea lor cu apă și săpun. De
10
asemenea, înseamnă și evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii. Se
recomandă dezinfectarea mâinilor după orice schimb de obiecte (bani, carduri
de credit) cu oaspeții.
i) Igiena respiratorie înseamnă acoperirea gurii și a nasului cu pliul cotului sau cu
un șervețel, atunci când tușiți sau strănutați. Șervețelul utilizat trebuie aruncat
imediat într-un coș de gunoi cu capac.
j) Se recomandă monitorizarea oaspeților din unitate, care pot fi bolnavi, dar cu
respectarea reglementărilor privind protecția datelor cu caracter personal și a
dreptului la viața privată și confidențialitate. Personalul de la recepție ar trebui
să înregistreze toate incidentele relevante pe care le constată, cum ar fi
cererile pentru consultații medicale. Aceste informații vor ajuta oaspeții, prin:
recomandări adecvate, facilitarea depistării din timp și gestionarea rapidă a
cazurilor suspectate, împreună cu autoritățile sanitare locale.
k) Personalul de la recepție trebuie să aibă o abordare discretă în privința acestor
informații, și ar trebui să asigure faptul că doar conducerea și serviciile
medicale vor evalua situația și vor lua deciziile corespunzătoare.
l) Vor fi asigurate serviciile tehnice si de mentenanta conform reglementarilor in
vigoare (aprovizionare cu apa, ventilatie; iluminat; etc). Se va verifica existenta
suficienta de sapun si solutii dezinfectante. Atat pe holuri cat si in fiecare
camera se vor monta dozatoare cu dezinfectant.


Măsuri de restricționare temporară a unor tipuri de activități
a) Nu vor functiona într-o primă etapa restaurantele; barurile; cafenelele și
cofetariile din incinta hotelului. Servirea mesei se va face in regim room
service. Este preferabil sa se foloseasca tacamuri si vesela de unica folosinta.
b) Locurile de joaca special destinate copiilor vor fi inchise
c) Locurile special amenajate pentru fitness, saune; piscina interioara; etc, din
incinta hotelurilor, in aceasta prima etapa, raman inchise.
d) Spalarea si dezinfectia suprafetelor din camere si spatii comune, se va face mai
frecvent decat deobicei, cu solutii speciale biocide, avizate de catre MS in
scopul acesta. În cazul în care, în cadrul hotelului, în randul personalului sau
oaspetilor apare un caz confirmat de COVID-19, în urma anchetei
epidemiologice desfasurată de catre DSP teritorial, activitatea hotelului va fi
închisa pana la asigurarea dezinfectiei tuturor spatiilor sub recomandarea si
supravegherea DSP teritoriale.
e) Folosirea lifturilor va fi făcută doar dacă este strict necesar și numai de către
cel mult două persoane o dată, care vor purta maști de protecție în tot timpul
folosirii liftului. Este recomandabil ca cele două persoane să fie din aceeași
familie.

- Advertisement -
- Advertisement -

RefleqtMedia pe rețelele de socializare

2,200FansLike
400FollowersFollow
328SubscribersSubscribe

Citește

Se impune o resetare a USR PLUS Câmpia Turzii?

Rezultatul de infarct înregistrat la alegerile locale, coroborat cu strategia disgrațioasă la care a apelat echipa Gavrilă Mureșan - Daniela Dolha -...

Daghemana Câmpia Turzii ANGAJEAZĂ!

Magazinul alimentar, Daghemana Câmpia Turzii, angajează VÂNZĂTOARE! Se oferă:salariu atractiv condiții sigure de lucru contract pe perioadă NEDETERMINATĂRelații la telefon: 0722246231

Angajare la Transilvania Impact Import Export

Transilvania Impact Import Export angajeaza sofer profesionist cat B+E pentru pompa de beton stationara. Mai multe detalii la numarul de telefon 0720.600.620 CV se pot depune la...

Daghemana ANGAJEAZA!!!

SC Daghemana Com SRL angajeaza! Se cauta sofer, categoria D, cu ATESTAT! INFO LA TELEFON: 0722246231

Ultimele știri

Se impune o resetare a USR PLUS Câmpia Turzii?

Rezultatul de infarct înregistrat la alegerile locale, coroborat cu strategia disgrațioasă la care a apelat echipa Gavrilă Mureșan - Daniela Dolha -...

Mesajul primarului ales al comunei Tritenii de Jos

Dragi locuitori ai comunei Tritenii de Jos,Vă mulțumesc tuturor pentru spiritul civic de care ați dat dovadă prin prezența masivă la secțiile...

Vezi ce a declarat Alin Tișe, după victoria ZDROBITOARE de ieri!

Dragi clujeni, vă mulțumesc pentru încrederea pe care ați acordat-o întregii echipe propuse de  Partidul Naţional Liberal pentru a conduce județul...

AVEM REZULTATELE FINALE de la Câmpia Turzii! IATĂ CIFRELE ALEGERILOR LOCALE 2020!

Toată lumea știe că Dorin Lojigan și echipa PNL au defilat la alegerile de ieri, însă este important să știm DIMENSIUNILE VICTORIEI! Așadar,...

Iată componența Consiliului Local Tritenii de Jos

Deși și-a adjudecat victoria la funcția de Primar, Iosif Alexandru Dan va avea o muncă foarte grea, deoarece componența Consiliului Local îl...
- Advertisement -