web analytics
Compania de Apa Aries
Home Stiri - national Experții în corporate intelligence avertizează asupra unor efecte neașteptate ale crizei economice...

Experții în corporate intelligence avertizează asupra unor efecte neașteptate ale crizei economice din 2020

- Publicitate -

Într-un mediu economic deja destul de afectat chiar înainte de apariția crizei declanșate de noul coronavirus și un context social marcat de valul de români întorși în țară și de un număr extrem de mare de șomeri, mediul de business din România va trebui să facă față unei noi amenințări. Companiile care nu își vor concentra atenția asupra îmbunătățirii strategiilor de securitate și prevenție riscă să devină ținte pentru potențiale agresiuni.


În contextul declanșării pandemiei de coronavirus de la începutul acestui an, o mare parte a cetățenilor români care locuiau în afara granițelor, s-au întors în număr foarte mare în România, în unele statistici fiind vorba de peste 1 milion (și încă vor veni în perioada următoare; statisticile furnizate publicului de Poliția de Frontiera figurează o medie de 13.000-14.000 cetățeni români zilnic pe fluxul de intrare (sursa: https://www.politiadefrontiera.ro/, la data apariției articolului), motivul principal fiind pierderea locurilor de muncă, dar și grija față de sănătatea proprie și a familiilor lor.


La o analiză atentă, din punct de vedere sociologic, precum și din sursele de informare publice, se constata că cea mai mare parte a celor întorși acasă sunt cetățeni români care nu erau integrați complet din punct de vedere economic și social în statele în care trăiau și își desfășurau activitatea (ne referim aici la contracte de muncă pe perioadă nedeterminată, care presupun protecția statului de reședință); aceștia nu ar fi avut motive să renunțe la eventuale îngrijiri medicale din partea unor state cu economii puternice, cu o infrastructură medicală semnificativ mai bună decât a României. De asemenea, printre cei care s-au întors sunt și cetățeni români care munceau fără forme legale, precum și membri ai unor grupuri infracționale care acționau în spațiul Uniunii Europene.
În consecință, în perioada următoare, după stabilizarea contagiunii cu Covid-19 și menținerea sub control a valului de îmbolnăviri de către sistemul de sănătate din România, țara noastră va trece printr-o criză economică și socială, atipică față de criza economică din 2009. Dacă criza din 2009 a fost o consecință a prăbușirii unor bănci și fonduri de investiții (preponderent speculative), ceea ce urmează este greu de anticipat, întrucât toate economiile lumii și toate piețele au fost blocate de un lockdown parțial sau general, iar măsurile de redresare au mai degrabă un caracter empiric, dată fiind amploarea și caracterul de noutate al crizei. Reputați analiști economici, dar și marile firme de audit apreciază că, la modul cel mai optimist, economia globală vă începe să dea semne de redresare în trimestrul al treilea al acestui an sau în primul trimestru al anului viitor (sursa: McKinsey Global Report, 9th March 2020). Revenim cu sublinierea că prognozele sunt moderat optimiste, în calcul fiind luate și identificarea unei scheme de tratament precum și descoperirea unui vaccin inmpotriva virusului SARS-CoV-2.


Apreciem că revenirea abruptă a sutelor de mii de cetățeni români (vorbim aici de forță de muncă aptă, majoritatea fiind plecați la muncă) din ultimele săptămâni va produce dezechilibre în plan economic și social, din mai multe motive: dacă în ultimii ani, principala problemă a mediului de afaceri din România era lipsa forței de muncă (calificate și necalificate), în perioada următoare, din cauza dispersiei crizei economice la nivel global, ne vom găsi într-o situație neprevăzută, cea a unei cantități semnificative de forță de muncă ce nu se va putea încadra în economia locală în mod automat, întrucât va fi nevoie de o perioadă de câteva luni sau chiar mai mult până când va avea loc o repornire a principalelor sectoare din economie. Tot din ultimele date furnizate de Ministerul Muncii, peste un milion de persoane au fost trimise în șomaj tehnic sau au rămas fară loc de muncă. (sursa: http://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/), până la data publicării articolului.

„Puneți-vă centurile”
După trecerea crizei de sănătate și menținerea sub control a epidemiei pe plan local, o parte dintre cei care s-au întors vor dori să revină pe teritoriul statelor în care s-au aflat înainte de declanșarea crizei (state afectate la rândul lor de criza economică), iar o altă parte vor dori să se reintegreze în piața muncii din România, însă economia locală nu va fi pregătită să asimileze numărul mare de șomeri aflați în căutarea unui loc de muncă, existând posibilitatea ca acest lucru să se reflecte în creșteri statistice ale fenomenului infracționalității.
„Din punct de vedere criminologic, „criminalitatea de vitrină” (furturi/spargeri/tâlhării) va fi generată de lipsa veniturilor și a mijloacelor de subzistență. Din studiile sociologice din ultimii ani, știm că aproximativ 60% dintre români nu reușesc să economisească din veniturile lunare, iar 20% dintre români dețin 70% din conturile de economii; suspendarea plății ratelor la bănci reprezintă o soluție temporară pentru românii care au credite, aceasta măsură având termen limită la 31.12.2020”, susține Corporate Intelligence Agency, o agenție de informații privată dedicată mediului de afaceri.

„Furtuna perfectă”
La motivele expuse anterior, se adaugă și lipsa culturii prevenției, simptomatică pentru poporul român și implicit pentru mediul local de afaceri, motiv pentru care companiile ce nu își vor concentra atenția asupra îmbunătățirii strategiilor de securitate și prevenție, riscă să devină ținte pentru potențiale agresiuni.


Mai mult, cea mai mare parte a companiilor din România nu au întocmite scenarii de criză de tipul BCP (business continuity planning), măsurile luate în aceasta perioada având un caracter experimental, adaptate pe parcurs, decidenții fiind în expectativă, urmărind politicile guvernului în perioada de criză.


Având în vedere motivele enumerate de mai sus, apreciem că, în perioada următoare, va exista un trend ascendent al indicatorilor statistici de criminalitate, mediul de afaceri local urmând să fie afectat în sectoarele de business cu expunerea fizică ridicată: diferite industrii, transporturi, logistică, retail etc.


De asemenea, potrivit Corporate Intellingence Agency, “criminalitatea generată de grupările infracționale de crimă organizată va căuta noi moduri de a obține venituri, preferând sectoarele cu expunere fizică scăzută și câștiguri semnificative comparativ cu infracționalitatea de „vitrină” (furturi/spargeri/tâlhării); vorbim aici de fraude în industria bancară, cea de asigurări, sectoare care vor fi ținte predilecte ale unor grupări specializate ce vor folosi modurile de operare și experiența acumulată în țările din UE pentru a-și continua activitatea pe plan local.”

„Prevenția e mai bună decât tratamentul” – medicina de business
Revenind la una dintre tarele mediului de business local, lipsa culturii prevenției, poate ar fi oportun ca acest moment să fie exploatat într-o manieră proactivă, adică întocmirea unui plan de măsuri în vederea securizării integrate a companiilor, de la bunuri/imobile până la cele incorporabile; mai mult, în această perioadă, cunoașterea ante-factum a partenerilor, a resursei umane dar și a concurenței, constituie un atu în navigarea prin ape tulburi.


Măsuri imediate pentru întărirea departamentelor de antifraudă, investigații și securitate sau externalizarea parțială/totală către companii de profil pot face diferența între supraviețuitori și învinși într-un mediu economic și așa destul de afectat înainte de declanșarea crizei.


Așa cum s-a arătat în criza financiară din 2008, infracțiunile de fraudă și corupție comise în perioadele de criză ies la iveală, de obicei, abia după ce se termină criza. Atunci când criza actuală va începe să se reducă, companiile ar trebui să efectueze un audit complet, cât mai curând posibil, pentru a înțelege modul în care s-au desfășurat operațiunile, dacă se confruntă cu orice fel de expunere legală și care sunt soluțiile de remediere.


Companiile ar trebui să ia în considerare faptul că vor avea nevoie de consultanță profesională sau juridică. Deși prevenția este mai bună decât tratamentul, este important ca fiecare companie să fie pregătită pentru cel mai rău scenariu. Un plan de acțiune gata de pus în aplicare le va ajuta să își limiteze eventualele pierderi cauzate de fraude.


Orice ar fi, suntem implicați cu toții în această criză și fiecare avem un rol de jucat. Consumatorii trebuie să rămână vigilenți. Companiile trebuie să se concentreze asupra prevenirii fraudei și asupra securității cibernetice, acoperind toate punctele slabe. Furnizorii de soluții trebuie să-și susțină capacitatea de a tempera riscurile care vor apărea. Împreună, putem ține piept infracționalității și va trebui să ne concentrăm colectiv eforturile și energiile pentru a pune capăt crizei cauzate de pandemie.

Contact
Communication ON
Daniela Dumitrescu – daniela.dumitrescu@comm-on.ro

RefleqtMedia pe rețelele de socializare
- Advertisement -
- Advertisement -

RefleqtMedia pe rețelele de socializare

2,200FansLike
400FollowersFollow
328SubscribersSubscribe

Citește

Percheziții DIICOT la Turda

În această dimineață, DIICOT Cluj, împreună cu Biroul de Combatere al Crimei Organizate din cadrul IPJ Cluj au efectuat mai multe percheziții...

ROMCAB ANGAJEAZĂ!

OPERATORI UTILAJE ELECTRICIENI INGINERI ELECTRONIȘTI / AUTOMATIZĂRI STIVUITORIȘTI PERSONAL PLANIFICARE – LANSARE – URMĂRIRE PRODUCȚIE ASISTENT MANAGER ÎNGRIJITOR SPAȚII VERZI   SE OFERĂ: SALARIU NET (ÎN MÂNĂ)...

Locuri de munca, chiar in orasul tau!

Esti sofer? Detii permis de conducere categoria D si atestat?  Vino la Daghemana! Principalul operator de transport rutier din Campia Turzii ANGAJEAZA! Se ofera...

Daghemana ANGAJEAZĂ!

SC Daghemana Com SRL angajează personal pentru punctele de lucru din Câmpia Turzii. Locurile disponibile sunt: barman vânzătoare Se oferă: salariu atractiv program flexibil condiții de muncă sigure Informații la...

Ultimele știri

Încă două proiecte de dezvoltare pentru Municipiul Câmpia Turzii !

Astăzi am depus la Compania Națională de Investiții cereri de finanțare pentru două proiecte de maximă importanță pentru dezvoltarea municipiului Câmpia Turzii.Primul...

ANUNȚ -ÎN ATENȚIA CETĂȚENILOR MUNICIPIULUI CÂMPIA TURZII-

Începând cu data de 8 iulie 2020, la nivelul municipiului va demara o campanie de dezinsecție împotriva țânțarilor, căpușelor și omizilor.Operațiunea este...

Percheziții DIICOT la Turda

În această dimineață, DIICOT Cluj, împreună cu Biroul de Combatere al Crimei Organizate din cadrul IPJ Cluj au efectuat mai multe percheziții...

Începe Caravana Akademia Kinderland: școala mobilă de vară despre alimentație sănătoasă, pentru cei mici

București, 6 iulie 2020 – Caravana care îi învață pe cei mici despre alimentația sănătoasă ajunge pentru prima dată în Ardeal în...

Programul „Fii voluntar în orașul tău!” își arată roadele

Începând cu anul 2019, Primăria Municipiului Câmpia Turzii a lansat programul „Fii voluntar în orașul tău!” prin intermediul căruia, persoanele interesate pot...
- Advertisement -
Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
3,030,100
132,856
1,310,074
1,587,170
Brazil
1,623,284
65,487
978,615
579,182
India
720,346
20,174
440,150
260,022
Russia
687,862
10,296
454,329
223,237
Peru
305,703
10,772
197,619
97,312
Spain
298,869
28,388
0
270,481
Chile
298,557
6,384
264,371
27,802
UK
285,768
44,236
0
241,532
Mexico
256,848
30,639
155,604
70,605
Iran
243,051
11,731
204,083
27,237
Italy
241,819
34,869
192,241
14,709
Pakistan
231,818
4,762
131,649
95,407
Saudi Arabia
213,716
1,968
149,634
62,114
Turkey
206,844
5,241
182,995
18,608
South Africa
205,721
3,310
97,848
104,563
Germany
198,057
9,092
182,200
6,765
France
168,335
29,920
77,308
61,107
Bangladesh
165,618
2,096
76,149
87,373
Colombia
120,281
4,210
50,370
65,701
Canada
105,934
8,693
69,570
27,671
Qatar
100,345
133
93,898
6,314
China
83,557
4,634
78,518
405
Argentina
80,447
1,582
28,531
50,334
Egypt
76,222
3,422
21,238
51,562
Sweden
73,061
5,433
0
67,628
Indonesia
64,958
3,241
29,919
31,798
Belarus
63,804
429
51,120
12,255
Ecuador
62,380
4,821
28,872
28,687
Iraq
62,275
2,567
34,741
24,967
Belgium
62,016
9,771
17,091
35,154
UAE
52,068
324
40,721
11,023
Netherlands
50,657
6,128
0
44,529
Kuwait
50,644
373
41,001
9,270
Ukraine
49,043
1,262
21,703
26,078
Kazakhstan
48,574
188
27,334
21,052
Oman
47,735
218
29,146
18,371
Philippines
46,333
1,303
12,185
32,845
Singapore
44,983
26
40,717
4,240
Portugal
44,129
1,620
29,166
13,343
Bolivia
39,297
1,434
11,667
26,196
Panama
38,149
747
17,986
19,416
Dominican Republic
38,128
804
19,489
17,835
Poland
36,155
1,521
23,966
10,668
Afghanistan
33,190
898
20,103
12,189
Switzerland
32,315
1,965
29,300
1,050
Israel
30,749
334
18,056
12,359
Bahrain
29,821
98
25,178
4,545
Nigeria
29,286
654
11,828
16,804
Romania
29,223
1,768
20,213
7,242
Armenia
28,936
491
16,302
12,143
Ireland
25,531
1,741
23,364
426
Guatemala
23,972
981
3,429
19,562
Honduras
23,943
639
2,490
20,814
Ghana
21,077
129
16,070
4,878
Azerbaijan
20,837
258
12,182
8,397
Japan
19,775
977
17,124
1,674
Austria
18,365
706
16,647
1,012
Moldova
17,906
592
11,047
6,267
Serbia
16,420
317
13,366
2,737
Algeria
16,404
959
11,884
3,561
Nepal
15,964
35
6,811
9,118
Morocco
14,379
237
10,173
3,969
S. Korea
13,137
284
11,848
1,005
Denmark
12,878
607
11,935
336
Cameroon
12,592
313
10,100
2,179
Czechia
12,566
350
7,873
4,343
Côte d'Ivoire
10,966
75
5,384
5,507
Uzbekistan
10,362
37
6,628
3,697
Sudan
9,894
616
4,899
4,379
Norway
8,932
251
8,138
543
Malaysia
8,668
121
8,476
71
Australia
8,586
106
7,420
1,060
Kenya
8,067
164
2,414
5,489
El Salvador
8,027
223
4,730
3,074
Kyrgyzstan
7,691
92
2,843
4,756
Senegal
7,478
136
4,870
2,472
DRC
7,432
182
3,226
4,024
Finland
7,257
329
6,700
228
Venezuela
7,169
65
2,100
5,004
Macedonia
7,124
346
3,199
3,579
Haiti
6,333
113
1,549
4,671
Tajikistan
6,262
53
4,914
1,295
Bulgaria
5,914
250
3,000
2,664
Ethiopia
5,846
103
2,430
3,313
Gabon
5,743
46
2,574
3,123
Guinea
5,610
34
4,522
1,054
Bosnia
5,458
199
2,598
2,661
Costa Rica
5,241
23
1,776
3,442
French Guiana
5,054
20
1,984
3,050
Mauritania
4,948
133
1,896
2,919
Djibouti
4,822
55
4,610
157
Luxembourg
4,542
110
4,016
416
Palestine
4,341
17
491
3,833
Hungary
4,189
589
2,860
740
Central African Republic
4,033
52
970
3,011
Greece
3,562
192
1,374
1,996
Madagascar
3,250
33
1,135
2,082
Croatia
3,220
113
2,210
897
Thailand
3,195
58
3,072
65
Equatorial Guinea
3,071
51
842
2,178
Somalia
3,006
92
1,051
1,863
Albania
2,964
79
1,702
1,183
Mayotte
2,679
34
2,375
270
Nicaragua
2,519
83
1,238
1,198
Maldives
2,491
12
2,113
366
Paraguay
2,456
20
1,180
1,256
Cuba
2,380
86
2,234
60
Mali
2,331
119
1,547
665
Sri Lanka
2,077
11
1,917
149
South Sudan
2,021
38
333
1,650
Estonia
1,994
69
1,875
50
Lebanon
1,885
36
1,311
538
Iceland
1,866
10
1,840
16
Lithuania
1,841
79
1,547
215
Guinea-Bissau
1,790
25
760
1,005
Slovakia
1,765
28
1,466
271
Malawi
1,742
19
317
1,406
Slovenia
1,716
111
1,384
221
Zambia
1,632
30
1,348
254
Congo
1,557
44
501
1,012
Sierra Leone
1,547
62
1,086
399
New Zealand
1,534
22
1,490
22
Cabo Verde
1,463
17
671
775
Hong Kong
1,286
7
1,157
122
Yemen
1,284
345
575
364
Benin
1,199
21
333
845
Tunisia
1,199
50
1,049
100
Jordan
1,167
10
957
200
Latvia
1,127
30
1,000
97
Rwanda
1,113
3
575
535
Niger
1,093
68
968
57
Libyan Arab Jamahiriya
1,046
32
261
753
Mozambique
1,012
8
277
727
Swaziland
1,011
13
564
434
Cyprus
1,004
19
839
146
Burkina Faso
1,000
53
858
89
Uruguay
960
29
858
73
Georgia
953
15
830
108
Uganda
953
0
892
61
Liberia
891
39
377
475
Chad
872
74
787
11
Andorra
855
52
800
3
Montenegro
841
14
315
512
Jamaica
732
10
584
138
Sao Tome and Principe
721
13
269
439
Zimbabwe
716
8
181
527
Diamond Princess
712
13
651
48
San Marino
698
42
656
0
Togo
680
15
450
215
Malta
672
9
652
11
Suriname
604
14
315
275
Channel Islands
577
47
512
18
Réunion
550
2
472
76
Tanzania
509
21
183
305
Namibia
485
0
25
460
Taiwan
449
7
438
4
Syrian Arab Republic
372
14
126
232
Vietnam
369
0
341
28
Angola
346
19
108
219
Mauritius
342
10
330
2
Isle of Man
336
24
312
0
Myanmar
316
6
245
65
Botswana
314
1
31
282
Comoros
311
7
266
38
Guyana
273
15
120
138
Martinique
249
14
98
137
Mongolia
220
0
188
32
Eritrea
215
0
56
159
Cayman Islands
201
1
194
6
Burundi
191
1
118
72
Faroe Islands
188
0
187
1
Guadeloupe
184
14
157
13
Gibraltar
179
0
176
3
Bermuda
146
9
137
0
Cambodia
141
0
131
10
Brunei
141
3
138
0
Trinidad and Tobago
133
8
117
8
Monaco
108
4
95
9
Aruba
105
3
98
4
Bahamas
104
11
89
4
Barbados
98
7
90
1
Lesotho
91
0
11
80
Liechtenstein
84
1
81
2
Seychelles
81
0
11
70
Bhutan
80
0
53
27
Sint Maarten
78
15
63
0
Antigua and Barbuda
70
3
23
44
French Polynesia
62
0
60
2
Gambia
61
3
27
31
Turks and Caicos Islands
48
2
11
35
Macao
46
0
45
1
Saint Martin
43
3
37
3
Belize
30
2
19
9
Saint Vincent and the Grenadines
29
0
29
0
Timor-Leste
24
0
24
0
Grenada
23
0
23
0
Curaçao
23
1
19
3
Saint Lucia
22
0
19
3
New Caledonia
21
0
21
0
Lao People's Democratic Republic
19
0
19
0
Fiji
19
0
18
1
Dominica
18
0
18
0
Saint Kitts and Nevis
16
0
15
1
Greenland
13
0
13
0
Falkland Islands (Malvinas)
13
0
13
0
Holy See (Vatican City State)
12
0
12
0
Papua New Guinea
11
0
8
3
Montserrat
11
1
10
0
Western Sahara
10
1
8
1
MS Zaandam
9
2
0
7
British Virgin Islands
8
1
7
0
Caribbean Netherlands
7
0
7
0
St. Barth
6
0
6
0
Anguilla
3
0
3
0
Saint Pierre Miquelon
1
0
1
0
Updated on 2020-07-07 02:53
RefleqtMedia pe rețelele de socializare