web analytics
Home Știri din Turda Feedback FANTASTIC pentru primarul, Cristian Matei, grație noului transport local

Feedback FANTASTIC pentru primarul, Cristian Matei, grație noului transport local

- Publicitate -

Se zice că, în administrația publică, feedback-ul primit de la cetățeni este cea mai importantă unitate de măsură privind deciziile luate.

Ei bine, în ceea ce-l privește pe primarul Municipiului Turda, Cristian Matei, feedback-ul primit de acesta în cele trei zile de funcționare a flotei de autobuze electrice este extraordinar, lucru relevat și de fotografia din debutul acestui articol.

1803 aprecieri, 244 de distribuiri, 191 de comentarii, articole pozitive pe site-uri precum Radio France Internacional, Digi24, TVR, evz, Mediafax și Hotnews, plus părerea eminamente pozitivă a turdenilor de toate vârstele.

Toate acestea în condițiile în care STP Alba Iulia, după ce au aterizat la Turda așa cum au aterizat (foarte controversat), au încercat să-l tragă de mânecă pe primarul turdean și să-i bage sub nas un protocol de colaborare care-i avantaja pe albaiulieni.

  1. Flota de autobuze electrice roşii şi frumos colantate are o autonomie care asigură aproximativ jumătate din cea necesară pentru a face traseele pe care le facem în prezent. În timp ce STP efectuează peste 4500 km/zi, autonomia reală a tuturor autobuzelor electrice e de aproximativ 2400 km. Diferenţa se va regăsi în curse neefectuate şi pasageri netransportați.
  2. Staţiile de încărcare rapidă care ar trebui conform ofertei să încarce în câteva minute autobuzul până la circa 70% din capacitate, încarcǎ cu aproximativ 1% în fiecare minut. În condiţiile de trafic din oraş probabil cele 10-15 minute de încărcare stabilitǎ în conformitate cu oferta asigurǎ doar o cursă în plus. Şi sunt doar 2 staţii de încărcare rapidă la 20 de autobuze.
  3. Pentru staţiile de încărcare lentă care ar trebui să asigure încărcarea pe timpul garării autobuzelor nu doar că nu se asigurǎ capacitatea totală necesară ci încărcarea se face mult mai lent decât se aştepta beneficiarul T Şi asta fără toate autobuzele conectate la sistemul de încărcare.
  4. O imagine a degringoladei achiziţiei, rezultat al unui proiect despre care se repetă obsesiv că a uimit Europa, poate fi dată de faptul că autobuzele au fost achiziţionate fără staţii de încărcare şi că acestea sunt pe moment împrumutate, pentru că staţiile de încărcare pentru cele douăzeci de autobuze ale viitorului au fost prevăzute într-un proiect de peste câţiva ani, care în cel mai bun caz va fi finalizat peste doi ani. Imaginaţi-vă un om care-şi cumpărǎ un telefon scump dar uitǎ să-şi cumpere încărcătorul sau că încărcătorul a fost scos din pachet, sau că-şi cumpărǎ telefonul azi şi încărcătorul peste doi ani.
  5. În aceste condiţii am prezentat în mod repetat şi probabil deranjant de sincer, conducerii oraşului, domnului Primar, problemele tehnice insurmontabile …dar fără succes. Aceea prelungire de contract pe care presa o prezintă inaceptabilǎ oferă de fapt o alternativă viabilă la o situaţie tehnică care probabil va duce la  blocarea transportului. Propuneam prelungirea contractului odată cu suspendarea acestuia astfel încât din punct de vedere legal în condiţiile unui inevitabil eşec al schemei de transport , Turda să aibă o centură de siguranţă în autobuzele STP, iar angajaţii noştri actuali să aibă certitudinea că mâine pot reveni la un operator de transport care să presteze fără probleme.
  6. În baza experienţei mele ofer un posibil scenariu deloc roz : luni se va ieşi la paradă cu 20 de mașini noi, colantate frumos,  dar cu șoferi neinstruiţi care nu le ştiu încă conduce şi spre amiază majoritatea vor fi descărcate şi doar câteva reuşesc să încheie programele din lipsă de curent. Marţi e posibil ca nici până la amiază să nu se poată asigura programele.
  7. Se omite şi faptul că autobuzele cele noi au avut multe defecte unele care le imobilizau după ce au stat liniştite în parcare, nu după ce s-au balansat pe valurile drumurilor din oraş. Reparaţia lor a însemnat mai multe zile de intervenţie a unor echipe speciale venite din Cehia.
  8. Pentru că lucrurile să fie sigure iar eşecul asigurat nici capacitatea de transport nu ajută. Cele mai încăpătoare autobuze TUP sunt aproximativ de aceleaşi dimensiuni ca cele mai mici autobuze STP. În aceste condiţii în care mai au curent până la amiază, din punct de vedere al aglomeraţiei, va fi mai rău decât în cele mai proaste zile ale STP.
  9. Problema responsabilităţii faţă de un parc auto luat pe fonduri europene şi concesionat TUP nu e acoperită prin poliţa CASCO, adică orice incident în trafic poate fi imputat conducătorului auto, sau în cazul unui accident cu un mijloc de transport neasigurat TUP îşi plăteşte reparaţia şi se judecă cu vinovatul. Avem lunar accidente şi ştim ce înseamnă, doar că aici vorbim de autobuze de cca 500,000 de euro/bucată şi de conducători auto care încă nu au cum să cunoască maşinile pentru că nu au primit instructajul promis. Eu unul nu aş avea TUP-eul  să încep o activitate în aceste condiţii.
  10. Au trecut peste doi ani de când domnul Primar m-a anunţat că într-o lună porneşte noul operator de transport. Era convins de asta şi atunci ne-a prelungit contractul de concesiune cu fix 2 luni, deşi i-am prezis amuzat că în minim un an poate face transport un alt operator dacă “trage tare”. Repet, au trecut peste doi ani şi câteva prelungiri de contract sau chiar un contract nou. În opinia mea, noul operator de transport ar putea funcţiona în aceleaşi condiţii organizatorice ca STP cel mai devreme prin lună martie a anului viitor. În mod iresponsabil se forţează începerea activităţii luni într-o formă improvizată şi foarte riscantă în condiţiile amintite.
  11. Nu a vrut nimeni să oprească TUP, domnilor ziarişti. Doar am făcut propuneri, care au fost respinse cu violenţă, propuneri pentru alternative, pentru că acum transportul public local a devenit un vehicul electric care se îndreaptă cu mare viteză spre un zid pe care “conducătorul” nu reuşeşte să-l vadă. Consider că STP a oferit TUP o mână de ajutor şi un suport în caz de eşec, dar din cauza unor orgolii pe care nu le pot înţelege nu doar că ne-a fost ignorată ofertă, ne-am trezit şi cu articole în presă prin care suntem deja nominalizaţi ca principalii vinovaţi ai viitorului rateu organizatoric.Oferta STP oferea doar o alternativă de a acoperi majoritatea lipsurilor patrimoniale şi posibilitatea ca Municipiul să aibă o rezervă pentru derularea activităţii de transport în cazul foarte plauzibil ca TUP, noul operator, se blochează. Azi avem în STP un operator valid, cu experienţă şi un TUP cu lipsuri elementare. De luni vor fi doi operatori invalizi.”, spunea Dan Mostecky vinerea trecută. 

Iată că NU A FOST AȘA, iată că autobuzele electrice RULEAZĂ BINE, banii vin la TUP SRL, iar ideea primarului, Cristian Matei, de a implementa Programul de Mobilitate Urbană Durabilă se dovedește un mega-succes.

În aceste condiții, având în vedere feedback-ul primit pe acest proiect, concomitent cu toate fondurile atrase de Primăria Turda, cursa lui Cristian Matei către al doilea mandat pare un culoar liber!

- Advertisement -
- Advertisement -

RefleqtMedia pe rețelele de socializare

2,200FansLike
400FollowersFollow
328SubscribersSubscribe

Citește

Ce n-au reușit Sașa, Dan, Chișu și Rafai în 20 de ani, a reușit Rusu într-o zi!

Nu e nevoie de noi să spunem că Emil Ștefan Rusu este cel mai potrivit candidat pentru comuna Tritenii de Jos, deoarece...

Daghemana ANGAJEAZA!!!

SC Daghemana Com SRL angajeaza! Se cauta sofer, categoria D, cu ATESTAT! INFO LA TELEFON: 0722246231

Sesiune de recrutări ROMCAB, mâine, la Palatul Cultural Câmpia Turzii

Cetățenii care sunt în căutarea unui loc de muncă stabil și bine plătit sunt așteptați mâine, 27 iunie 2020, între orele 9:00...

ROMCAB ANGAJEAZĂ!

OPERATORI UTILAJE ELECTRICIENI INGINERI ELECTRONIȘTI / AUTOMATIZĂRI STIVUITORIȘTI PERSONAL PLANIFICARE – LANSARE – URMĂRIRE PRODUCȚIE ASISTENT MANAGER ÎNGRIJITOR SPAȚII VERZI   SE OFERĂ: SALARIU NET (ÎN MÂNĂ)...

Ultimele știri

Vezi cum le-a dat rușine un medic dentist coronascepticilor

Știți teoriile cu hipoxia și hiprostia, pe care toți „dăștepții” lui Pește Prăjit le propagă din curul minții lor? Ei bine, Ana Chiricea,...

Ce n-au reușit Sașa, Dan, Chișu și Rafai în 20 de ani, a reușit Rusu într-o zi!

Nu e nevoie de noi să spunem că Emil Ștefan Rusu este cel mai potrivit candidat pentru comuna Tritenii de Jos, deoarece...

EXCLUSIV: Despre cei doi băieți care au murit în timp ce făceau sport cu masca pe figură!

Suntem siguri că și voi ați văzut link-ul pe facebook sau ați auzit, în prima săptămână de școală, despre cei doi băieți...

Plângerea depusă de PSD Turda, admisă de instanță!

Săptămâna trecută, PSD Turda - prin președintele, Răzvan Ciortea, a depus o plângere, atât la Biroul Electoral de Circumscripție, cât și la...

Începând cu data de 17.09.2020 orele 24:00, până în 25.09.2020 se va restricționa complet accesul auto pe strada Alexandru Ioan Cuza

Accesul va fi interzis, începând din zona de unde se termină asfaltul până la intersecția cu strada Clujului (zona în care se...
- Advertisement -
Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
6,874,596
202,213
4,155,039
2,517,344
India
5,214,677
84,404
4,112,551
1,017,722
Brazil
4,457,443
135,031
3,753,082
569,330
Russia
1,085,281
19,061
895,868
170,352
Peru
750,098
31,146
594,513
124,439
Colombia
743,945
23,665
615,457
104,823
Mexico
684,113
72,179
488,416
123,518
South Africa
655,572
15,772
585,303
54,497
Spain
625,651
30,405
0
595,246
Argentina
601,713
12,460
456,347
132,906
Chile
441,150
12,142
413,928
15,080
France
415,481
31,095
90,840
293,546
Iran
413,149
23,808
353,848
35,493
UK
381,614
41,705
0
339,909
Bangladesh
344,264
4,859
250,412
88,993
Saudi Arabia
328,144
4,399
307,207
16,538
Iraq
307,385
8,332
241,100
57,953
Pakistan
304,386
6,408
291,683
6,295
Turkey
298,039
7,315
263,745
26,979
Italy
293,025
35,658
215,954
41,413
Philippines
276,289
4,785
208,096
63,408
Germany
269,042
9,457
241,300
18,285
Indonesia
232,628
9,222
166,686
56,720
Israel
176,933
1,169
129,394
46,370
Ukraine
169,472
3,468
75,486
90,518
Canada
140,867
9,200
123,109
8,558
Bolivia
129,419
7,511
87,716
34,192
Qatar
122,693
208
119,613
2,872
Ecuador
122,257
11,029
97,063
14,165
Romania
108,690
4,312
43,244
61,134
Kazakhstan
107,134
1,671
101,610
3,853
Dominican Republic
106,136
2,022
79,363
24,751
Panama
104,138
2,213
77,881
24,044
Egypt
101,641
5,715
87,158
8,768
Belgium
97,976
9,936
18,854
69,186
Kuwait
97,824
575
87,911
9,338
Morocco
94,504
1,714
74,930
17,860
Oman
91,753
818
84,648
6,287
Netherlands
88,073
6,266
0
81,807
Sweden
87,885
5,864
0
82,021
China
85,255
4,634
80,456
165
Guatemala
83,664
3,036
73,260
7,368
UAE
82,568
402
72,117
10,049
Japan
77,009
1,473
69,253
6,283
Poland
76,571
2,253
62,725
11,593
Belarus
74,987
771
72,967
1,249
Honduras
70,120
2,122
20,677
47,321
Ethiopia
66,913
1,060
27,085
38,768
Portugal
66,396
1,888
44,794
19,714
Venezuela
64,284
520
52,564
11,200
Bahrain
63,189
217
56,087
6,885
Costa Rica
60,818
666
22,662
37,490
Nepal
59,573
383
42,949
16,241
Singapore
57,532
27
57,039
466
Nigeria
56,735
1,093
48,092
7,550
Uzbekistan
49,761
415
46,092
3,254
Algeria
49,194
1,654
34,675
12,865
Switzerland
48,795
2,042
39,900
6,853
Armenia
46,910
926
42,369
3,615
Ghana
45,714
294
44,896
524
Kyrgyzstan
45,244
1,063
41,415
2,766
Moldova
44,983
1,170
33,239
10,574
Czechia
44,155
489
23,377
20,289
Afghanistan
38,872
1,436
32,505
4,931
Azerbaijan
38,777
571
36,289
1,917
Kenya
36,576
642
23,611
12,323
Austria
35,853
758
28,044
7,051
Palestine
33,843
244
23,060
10,539
Serbia
32,695
738
31,512
445
Ireland
32,023
1,789
23,364
6,870
Paraguay
31,113
584
16,313
14,216
El Salvador
27,249
804
20,403
6,042
Australia
26,861
837
23,855
2,169
Lebanon
26,768
263
10,217
16,288
Libyan Arab Jamahiriya
25,822
409
13,908
11,505
Bosnia
24,605
747
17,219
6,639
S. Korea
22,783
377
19,771
2,635
Denmark
21,393
635
16,918
3,840
Cameroon
20,303
415
18,837
1,051
Côte d'Ivoire
19,158
120
18,330
708
Bulgaria
18,544
749
13,391
4,404
Macedonia
16,274
675
13,635
1,964
Hungary
16,111
669
4,240
11,202
Madagascar
15,925
216
14,547
1,162
Senegal
14,618
300
10,923
3,395
Greece
14,400
325
3,804
10,271
Croatia
14,279
238
11,933
2,108
Zambia
13,928
326
13,029
573
Sudan
13,535
836
6,759
5,940
Norway
12,644
266
10,371
2,007
Albania
11,948
347
6,788
4,813
DRC
10,442
267
9,840
335
Guinea
10,154
63
9,612
479
Namibia
10,078
108
7,685
2,285
Malaysia
10,052
128
9,250
674
French Guiana
9,623
65
9,267
291
Maldives
9,494
33
8,033
1,428
Tajikistan
9,214
73
7,988
1,153
Finland
8,799
339
7,700
760
Gabon
8,678
53
7,827
798
Tunisia
8,570
133
2,342
6,095
Haiti
8,556
220
6,315
2,021
Zimbabwe
7,633
224
5,841
1,568
Luxembourg
7,541
124
6,641
776
Montenegro
7,503
129
4,892
2,482
Mauritania
7,346
161
6,865
320
Mozambique
6,161
39
3,393
2,729
Slovakia
6,021
39
3,288
2,694
Malawi
5,711
179
4,000
1,532
Djibouti
5,399
61
5,333
5
Uganda
5,380
60
2,489
2,831
Swaziland
5,191
103
4,439
649
Cabo Verde
5,063
49
4,465
549
Equatorial Guinea
5,002
83
4,509
410
Hong Kong
4,994
102
4,682
210
Nicaragua
4,961
147
2,913
1,901
Congo
4,934
88
3,887
959
Cuba
4,933
109
4,230
594
Central African Republic
4,782
62
1,830
2,890
Suriname
4,671
95
4,160
416
Rwanda
4,653
23
2,817
1,813
Jamaica
4,374
51
1,225
3,098
Myanmar
4,299
61
944
3,294
Jordan
4,131
26
2,415
1,690
Slovenia
4,058
136
2,897
1,025
Angola
3,789
144
1,405
2,240
Syrian Arab Republic
3,691
165
903
2,623
Mayotte
3,541
40
2,964
537
Lithuania
3,504
87
2,149
1,268
Thailand
3,497
58
3,328
111
Gambia
3,473
107
1,951
1,415
Trinidad and Tobago
3,434
60
1,469
1,905
Guadeloupe
3,426
26
837
2,563
Somalia
3,390
98
2,812
480
Aruba
3,382
23
1,742
1,617
Sri Lanka
3,276
13
3,043
220
Bahamas
3,177
69
1,626
1,482
Georgia
3,119
19
1,435
1,665
Réunion
3,099
15
1,794
1,290
Mali
2,966
128
2,311
527
Estonia
2,778
64
2,337
377
South Sudan
2,599
49
1,290
1,260
Malta
2,595
16
1,978
601
Botswana
2,567
13
624
1,930
Benin
2,280
40
1,950
290
Guinea-Bissau
2,275
39
1,127
1,109
Iceland
2,206
10
2,112
84
Sierra Leone
2,133
72
1,646
415
Guyana
2,027
60
1,302
665
Yemen
2,022
585
1,221
216
Uruguay
1,876
46
1,582
248
New Zealand
1,809
25
1,714
70
Burkina Faso
1,767
56
1,166
545
Togo
1,618
41
1,243
334
Belize
1,567
19
742
806
Cyprus
1,558
22
1,282
254
Latvia
1,494
36
1,248
210
Andorra
1,483
53
1,054
376
Liberia
1,333
82
1,214
37
Lesotho
1,327
33
687
607
Niger
1,183
69
1,104
10
Martinique
1,122
18
98
1,006
Chad
1,115
81
962
72
French Polynesia
1,099
2
672
425
Vietnam
1,066
35
940
91
Sao Tome and Principe
907
15
873
19
San Marino
723
42
663
18
Diamond Princess
712
13
651
48
Turks and Caicos Islands
663
5
565
93
Channel Islands
644
48
575
21
Sint Maarten
565
19
477
69
Papua New Guinea
516
6
232
278
Tanzania
509
21
183
305
Taiwan
503
7
478
18
Burundi
473
1
374
98
Comoros
470
7
449
14
Faroe Islands
429
0
412
17
Mauritius
366
10
338
18
Eritrea
364
0
305
59
Gibraltar
343
0
313
30
Isle of Man
339
24
312
3
Saint Martin
330
6
206
118
Mongolia
311
0
302
9
Cambodia
275
0
274
1
Bhutan
252
0
182
70
Curaçao
210
1
74
135
Cayman Islands
208
1
204
3
Monaco
186
1
147
38
Barbados
185
7
171
7
Bermuda
178
9
164
5
Brunei
145
3
141
1
Seychelles
141
0
136
5
Liechtenstein
112
1
108
3
Antigua and Barbuda
95
3
92
0
British Virgin Islands
69
1
40
28
Saint Vincent and the Grenadines
64
0
64
0
Macao
46
0
46
0
Caribbean Netherlands
32
1
17
14
Fiji
32
2
26
4
Timor-Leste
27
0
26
1
Saint Lucia
27
0
26
1
New Caledonia
26
0
26
0
Dominica
24
0
18
6
Grenada
24
0
24
0
St. Barth
23
0
16
7
Lao People's Democratic Republic
23
0
22
1
Saint Kitts and Nevis
17
0
17
0
Greenland
14
0
14
0
Falkland Islands (Malvinas)
13
0
13
0
Montserrat
13
1
12
0
Holy See (Vatican City State)
12
0
12
0
Saint Pierre Miquelon
11
0
5
6
Western Sahara
10
1
8
1
MS Zaandam
9
2
0
7
Anguilla
3
0
3
0
Updated on 2020-09-18 10:06