După „dezmățul culinar” din week-end, merge o salată: Top 5 rețete de salate

0
411

1.Salată grecească:

TIMPI DE PREPARARE

  •  Timp de preparare: 5 min
  •  Gata in: 5 min

INGREDIENTE

  •  1 castravete măricel
  •  3 roșii medii
  •  1 ceapă (roșie, de preferat)
  •  100 g măsline negre dietetice
  •  300 g brânză feta
  •  1 lingură ulei de măsline
  •  1 linguriță oțet balsamic
  •  oregano, sare și piper după gust

MOD DE PREPARARE

Ușoară, gustoasă, sănătoasă, autentică, ieftină și sățioasă. Salata grecească este o alegere ideală pentru momentele în care vrei să mănânci ceva bun cu minimum de efort. Chit că o mănânci ca masă principală într-o zi toridă de vară, că o iei ca pechet la serviciu sau că o folosești drept garnitură la un grătar, salata asta grecească rapidă te va scoate din încurcătură.

2. SALATĂ CU PUI ŞI RUCOLA

TIMPI DE PREPARARE

  •  Timp de preparare: 20 min
  •  Timp de gatire: 20 min
  •  Gata in: 40 min

INGREDIENTE

  •  2 piepţi de pui
  •  300 g rucola
  •  1 salată verde
  •  3-4 roşii
  •  1 ardei roşu
  •  sare, piper, cimbru – după gust
  •  1 ceapă roşie
  •  2 linguri ulei de măsline
  •  1-2 lingurite oţet balsamic
  •  zeama de la o lămâie

MOD DE PREPARARE

Salată cu pui şi rucola – o alegere extrem de potrivită pentru cei care vor să mănânce sățios, ieftin și mai mult decât gustos. Se face rapid și ușor, așa că o poți pregăti dimineața înainte să mergi la muncă. Prânzul perfect, cina ideală!

  1. Curăţă şi spală salata verde şi rucola şi se lasă să se scurgă.Curăţă ceapa, ardeiul şi taie-le cubuleţe, ca pentru salată. Rupe frunzele de salată şi rucola şi se pun într-un bol împreună cu celelalte legume.
  2. Separat, spală pieptul în câteva ape şi lasă să se scurgă. Taie fâşii, se condimentează cu sare, piper şi cimbru, unge cu unt şi lasă așa câteva minute.
  3. În acest timp, pregăteşte grătarul și pune bucăţile de piept, la rumenit. Se întorc la intervale de 5 minute, ca să nu se ardă.
  4. Pieptul de pui se taie bucățele care se pun în bol împreună cu salata, roşiile tăiate felii şi celelalte legume şi se condimentează cu sare, piper şi ulei de măsline. Adaugă oţetul balsamic şi zeamă de lămâie, după gust.

3.SALATA “HIDRATANTĂ”

INGREDIENTE

  •  1 castravete mare
  •  250 g boabe de fasole roșie
  •  200 g boabe de porumb
  •  1 ardei
  •  2-3 roșii mari (sau 180 g roșii cherry)
  •  1 legătură de coriandru proaspăt
  •  1 lime/lămâie
  •  1 avocado
  •  sare și piper după gust

MOD DE PREPARARE

Salata “Hidratantă” – o masă sățioasă și energizantă pentru care întregul tău organism o să îți mulțumească! Ba chiar, dacă ai putea să o mănânci cel puțin de 2-3 ori pe săptămână, ar fi mai mult decât perfect! Săracă în calorii (mai puțin de 300/porția), bogată în proteine (10 grame/porția) și fibre (12 grame/porția) și cu un conținut ridicat de apă, această salată ar trebui să devină cea mai bună prietenă a fiecărui om.

4.SALATĂ COLESLAW CA LA KFC

TIMPI DE PREPARARE

  •  Timp de preparare: 20 min
  •  Gata in: 20 min

INGREDIENTE

  •  piper
  •  2 lingurite zahăr
  •  2 lingurite oțet
  •  1 lingurita zeamă de lămâie
  •  1 lingurita muștar dulce
  •  2 linguri lapte
  •  60 g maioneză
  •  2 linguri lapte bătut/smântână
  •  1 ceapă mică
  •  2 morcovi mari
  •  1 varză mare
  •  1/2 lingurita sare

MOD DE PREPARARE

Atunci când vedeți legumele conținute de salata asta o să spuneți, cu siguranță: “Cine nu a mai văzut varză cu morcov? Să fim serioși!” Eh, de aceea noi vă spunem doar atât: există peste 15 gusturi distincte pe care o salată de varză cu morcov Coleslaw o poate avea. Și secretul este în… sos, desigur! Noi vă dăm rețeta votată “cea mai gustoasă” de oameni din întreaga lume, adaptată după cea de la  KFC. Se face extrem de rapid!

5.SALATĂ VIOAIE ȘI CROCANTĂ CU MIEL ȘI TĂIEȚEI

TIMPI DE PREPARARE

  •  Timp de preparare: 25 min
  •  Gata in: 25 min

INGREDIENTE

  •  2 bucati ghimbir
  •  2 ardei iuți roșii proaspeți
  •  8 linguri ulei de măsline
  •  4 linguri oțet de vin roșu
  •  4 sos de soia sărac în sodiu
  •  300 g tăiței de orez medii
  •  2 morcovi
  •  1 castravete
  •  2 inimi de lăptucă
  •  1 ăpățână de salată verde
  •  1 legatura mentă proaspătă
  •  250 g resturi de friptură de miel
  •  1 lingurita semințe de susan

MOD DE PREPARARE

Multicoloră, interesantă, sănătoasă, bogată în arome puternice și texturi diverse, această salată valorifică la superlativ fâșiile crocante de resturi de carne rumenită, care sunt însoțite de doi dintre cei mai buni prieteni ai mielului, Doamna Mentă și domnul Ardei Iute. Salata poate fi servită perfect în câteva tortillas mici, rulate mai apoi – niciodată nu vă va dezamăgi!

Curățați ghimbirul, apoi radeți-l pe răzătoarea fină, împreună cu 1 ardei iute, și puneți-le într-un castron mic. Adăugați uleiul, oțetul și sosul de soia, pentru a obține un dressing; lăsați-l deoparte.

Răsturnați tăițeii într-un castron, acoperiți-i cu apă clocotită și lăsați-i să se înmoaie 15 minute sau până ce se frăgezesc, amestecându-i în răstimpuri cu ajutorul cleștelui de bucătărie, pentru a-i separa. Cu un curățător de legume, feliați morcovii în fâșii lungi, tăiați castravetele după plac (eu ador cuțitul ondulat – ar trebui să vă cumpărați unul!) și puneți-le într-un castron mare pentru salată. Curățați lăptucile, tăiați-le în bucăți neregulate și așezați‑le peste morcovi și castraveți. Rupeți de pe tulpini și înglobați frunzele de mentă, după care scurgeți tăițeii și adăugați-i în castronul de salată.

Feliați fin sau rupeți în fâșii carnea de miel, apoi puneți-o într-o tigaie mare, la foc potrivit, împreună cu semințele de susan. Amestecând, rumeniți-le timp de câteva minute sau până când mielul arată bine și e crocant, iar semințele au devenit aurii.

Picurați dressingul peste ingredientele din castronul de salată și amestecați până când legumele sunt îmbrăcate uniform în sos. Feliați subțire ardeiul iute rămas și presărați-l peste salată, apoi completați cu mielul crocant cu susan și serviți preparatul imediat.

Dacă mergeți la piață, puteți cumpăra și alte soiuri de legume în cantități mici, cum ar fi păstăi sau boabe tinere de mazăre dulce ori ridichi – toate acestea vor face salata și mai apetisantă.

RefleqtMedia pe rețelele de socializare