După cum știți, BlackBelt Marketing, firma care editează site-ul RefleqtMedia, s-a raliat protestului „15 minute” sau „Și eu vreau autostrăzi”, demarat de omul de afaceri, Ștefan Mandachi.

La fel ca noi, și alți oameni de afaceri din județul Cluj, printre care Liviu Alexa – patronul rețelei Presa Bună sau Gabriela Hetea, administratorul Bijuteriilor D&A, au decis să-și oprească activitatea, mâine, vreme de 15 minute, la ora 15:00.

Dar … ce se va întâmpla dincolo de ziua de mâine? Bun, ne oprim activitatea, o reluăm, apoi ce?

Dacă impactul protestului este unul PUTERNIC, adică dacă cel puțin o jumătate din România paralizează vreme de un sfert de oră, va fi clar, inclusiv pentru Guvern, că nu mai merge și că scânteia revoltei populare a fost aprinsă.

De la o grevă generală de 15 minute, la o grevă generală de o zi sau o săptămână nu este atât de lungă calea.

Pe de altă parte, cu siguranță că o grevă generală de impact major, fie ea și de 15 minute va ridica mai multe sprâncene decât toate bastoanele luate de #Rezist în 10 august 2018.

Deja îmi și imaginez titlurile din presa românească, dar și din cea internațională: „Romania shut down for fifteen minutes!” sau „Corupția a paralizat România vreme de 15 minute!” … bine, corupția paralizează țara asta de când e Dragnea la butoanele ei, dar asta este altă mâncare de pește.

Ideea este că noi toți care ne-am raliat acestui protest mergem pe un drum fără întoarcere, din care putem avea două ieșiri. Fie tragem un adevărat semnal de alarmă și demonstrăm că avem sânge în instalație, fie nu facem nicio ceapă degerată și atunci toată strădania noastră a fost în zadar.

Îngrijorător este faptul că foarte puțini au fost aceia care au recunoscut, cu cărțile pe față, că-și opresc activitatea mâine, însă concluzii vom putea trage doar după ora 15:15 și 15.03.2019.

Întrebat pe subiect, ministrul transporturilor, Răzvan (Grăsunul motivat) Cuc, a declarat: „ Eu am înţeles mesajul foarte clar şi cred că toţi românii au înţeles mesajul. Tocmai de asta o să vedeţi că în acest mandat voi fi o prezenţă foarte activă pe şantiere şi când va fi vorba de implementarea proiectelor. Am discutat cu domnul Neaga şi cu secretarii de stat din minister şi cu colegii din alte ministere să ne ajute în deblocarea problemelor administrative, în obţinerea avizelor cât mai repede pe hotărârile de Guvern pentru exproprieri. Înţeleg problema, sunt în asentimentul tuturor că trebuie să accelerăm. Dacă în primul mandat al meu am lansat proiecte de 3 miliarde de euro, în acest mandat îmi doresc să avem poate şi mai multe proiecte lansate dar, în acelaşi timp să avem concretizaţi cât mai mulţi kilometri de autostradă, vorbesc stadiul fizic implementat

România are multe probleme, din punct de vedere al transportului, iar lipsa autostrăzilor este doar bomboana de pe colivă, astfel că protestul de mâine ar putea fi considerat doar un vârf al icebergului, dar ceea ce este clar este că românii sunt nemulțumiți și doar cei „nebuni” au curajul să recunoască asta.

RefleqtMedia pe rețelele de socializare